Мережа освітніх таборівок: Всі дороги ведуть у Цибулеве

14.07.16, 16:00

За підтримки Британської ради Україні в межах програми "Active citizens" ("Активні громадяни") відбувся ювілейний Media camp "Чистий простір". Таборівка тривала з 7 до 10 липня, у традиційній локації - озеро Камінна Чаша, що біля села Цибулеве Знам'янського району Кіровоградської області. Заявлена тематика ювілейного кемпу - медіабрендинг.

Озеро Камінна Чаша
Озеро Камінна Чаша
У цьогорічній програмі кемпу поєдналася активна освітня складова з відпочинковою - медіаекспедиції, воркшопи, тренінги від провідних експертів Google maps, освітні панелі за участю журналістів, науковців та громадських активістів, тематичні фотосесії, бізнес-ігри та багато вправ на тімбілдінг. Серед учасників таборівки - представники з Києва, Лубен, Житомира, Кіровоградщини, Львівщини, Харківщини та Рівненщини, пише сайт "Чистий Простір".

Цифрове перетворення: Кіровоградщина (і Цибулеве) - у полі зору Google

Як вже писав сайт "Тусовка", починаючи з липня, на Кіровоградщині почнеться проект "Цифрове перетворення", який впроваджуватиме компанія Google Україна спільно із міською радою, обласною державною адміністрацією, Льотною Академією України, Торгово-промисловою палатою, а також Кіровоградським прес-клубом. На ювілейну таборівку завітали Олег Костюкевич та Олексій Сивак, представники проекту "Цифрове перетворення".

Oleg Kostyukevich (Олег Костюкевич) - лідер спільноти Google Картограф в Україні Google Map Maker Ukraine ексклюзивно для учасників ювілейного Media camp "Чистий простір" провів тренінг з використання інструментів Google Map. Учасники познайомилися з можливостями Google-інструментів та випробували їх в дії.

Олег Костюкевич
Олег Костюкевич
Олексій Сивак презентував проект "Цифрове перетворення: громадський вимір" та про його реалізацію на Кіровоградщині. Головний меседж - долучатися до проекту і створювати позитивний медіаобраз свого рідного краю. А це можливо через активне вивчення історії та її популяризації серед місцевого населення та для туристів.

Олексій Сивак
Олексій Сивак
Приклади проектів із цифрового перетворення, які протягом останнього року були реалізовані у кількох областях України, вражають. Наприклад, результатом такої роботи став сайт “Мандруй Одещиною” http://discoverodesa.com.ua/ - проект, присвячений туристичним об'єктам області. Це інтерактивна карта, де представлені пам'ятки, а також приховані скарби області в форматі фотосфер, фототурів, відео та фото. Ще один приклад - сайт унікальних природних місць регіону “Мандруй Миколаївщиною” http://discoverodesa.com.ua/ де всі охочі можуть знайти інформацію щодо кращих місць для активного відпочинку на воді, на землі і навіть у повітрі. Тепер, коли в Google map задати в пошук село Цибулеве, то можна побачити розкішні фотосфери від Олега Костюкевича.

Освітні панелі ювілейного Media camp'у: динамічно, інтерактивно, латерально, міжисциплінарно

На перетині урбаністики, руралістики та медіа відбувалися освітні панелі на медіа-кемпі. Як медіа можуть допомогти брендувати території та громади? Чому важливо писати про своє місто та село? Яка роль громадської журналістики у створенні медійного дискурсу міст і сіл? Яким є успішний досвід у медіабрендингу в інших міст і містечках України? Чого бракує нашій області? Відповіді на ці та інші важливі запитання допомагали знаходити журналіст Світлана Дубина - гість Media camp "Чистий простір", яка провела журналістське дослідження на цю тему.

Світлана Дубина
Світлана Дубина
Медіа та маніпуляції - тема тренінгу, яку провів Ігор Токар на Media camp "Чистий простір". Якими інструментами необхідно озброїтися, щоб бути грамотним медіаспоживачем. Досвід Ігора Токаря стане в нагоді тим, хто планує створювати фільми у жанрі non fiction. "Я не люблю робити безглузді речі", - наголошує Ігор. Команді Media camp "Чистий простір" цей принцип теж імпонує.

Ігор Токар
Ігор Токар
Пізнавальна гра "Глобальний Snap", яку провела фасилітатор програми "Активні громадяни" Вікторія Талашкевич, допомогла з'ясувати локальні та глобальні виміри проблем сільських громад. Цінним був порівняльний аспект обговорення, адже представники з різних регіонів України ділилися своїм позитивним досвідом вирішення певних проблем.

Вікторія Талашкевич та Ірина Ткаченко
Вікторія Талашкевич та Ірина Ткаченко
Представник видавництва Имекс-ЛТД Ольга Цимбаліст поділилася з учасниками досвідом видавничого брендингу. Зокрема було висвітлено особливості реалізації таких видавничих проектів, як серія «Кіровоградщина у дзеркалі часу», розмальовка-антистрес «Вулицями нашого міста», фотоальбом «Кіровоградщина. Ми – українці», передпрезентація проекту нового іміджевого фотоальбому «Пісня про місто». Розмова про нюанси роботи над іміджевими видавничими проектами та їхню реалізацію була конструктивню та насиченою, особливе враження справив на учасників та гостей кемпу трозмальовка-антистрес «Вулицями нашого міста». Примірники видання в якості подарунків від кемпу помандрували в руки картографів Google.

Ольга Цимбаліст
Ольга Цимбаліст
Сергій Трохимишин - гість і друг кемпу з Житомира, представник ФРІ, поділився досвідом організації мережевих візитів "Твоя країна". Цей формат візитів є успішною практикою для просування сіл, містечок та міст як туристично активних об'єктів. Також від Сергія учасники дізналися про освітні можливості для молоді за кордоном та успішні практики туризму на Житомирщині.

Сергій Трохимишин
Сергій Трохимишин
Особливий тренерський склад ювілейного Media camp "Чистий простір" - фасилітатори програми Британської ради в Україні "Active citizens" Вікторія Талашкевич та Андрій Флоренко. Ця енергійна пара вражає своєю майстерністю згуртовувати людей, надихати їх та допомагати втілювати в життя свої ідеї/проекти. Вони активно ділилися своїми знаннями про медіабрендинг та відкривали дієві інструменти для просування своїх ідей.

Зокрема Вікторія поділилася досвідом поїздки до Камбоджі. "Мене запросили як тренера, щоб я там провела навчальний модуль для лідерів громадських організацій. Я готувалась до цього, готувала презентацію, перекладала її англійською мовою, тому що в Камбоджі насправді набагато кращий і вищий рівень розуміння і володіння англійською мовою, ніж, наприклад, у нас. Це все організовувала американська громадська організація "WAKE", яка працює в Сан-Франциско. Вони запрошували тренерів в основному з Америки, але також була я з України і ще одна дівчина з Індії", - розповідає Вікторія.


Медіакемпівці стали учасниками незвичайного камбоджійського воркшопу - як з старих газет можна зробити креативне паковання для подарунків, дизайнерські пакети та інші потрібні в побуті предмети.

Воркшоп по виробам із газетного паперу
Воркшоп по виробам із газетного паперу
Традиційно на таборівках Media camp "Чистий простір" відбуваються воркшопи. Минулого року часники створювали разом з Ольгою Цимбаліст "ловців снів", на зимовому тревел-буки, на весняному Media urban camp під керівництвом Маріанни Маковей кожен створив патріотичну прикрасу - віночок. Спеціально для Media camp "Чистий простір" Маріанна провела майстер-клас по створенню ляльки-мотанки. Учасники кемпу створили іграшку-зайчика в техніці ляльки-мотанки та дізналися багато цікавих фактів про історію ляльок-мотанок.
An active camp rabbit
An active camp rabbit
Ще одна важлива тема освітніх панелей - фестивальні стратегії як інструмент просування сільських місцевостей. Про це розповідав Олександр Ратушняк, який презентував цікаві кейси фестивалів, які відбуваються у сільських регіонах. Спеціально для учасників кемпу було презентовано унікальний фільм “Холодний Яр. Воля України - або смерть!”. Це документальний фільм про визвольну боротьбу українських повстанців проти російських окупантів 1918-22рр. Знятий за мотивами роману очевидця подій Юрія Горліс-Горського, у якого в книгах згадуються і цибулівські отамани, адже це була територія околиць Холодноярівської республіки. Спеціально для учасників відео-звернення передав історик Юрій Митрофаненко, який долучався до зйомок фільму.
Олександр Ратушняк
Олександр Ратушняк
Також під керівництвом Олександра учасники пройшлися маршрутом до Мамаєвого Яру, здійснивши незвичайну медіаекспедицію у форматі діалектологічного квесту.

Про о
собливості інформаційного простору Знам'янського району учасники кемпу розповіли журналістки Оксана Войчишина, Ольга Полякова та Наталя Хандусенко. Ця чудова команда довгий час працювала у редакції газети "Наша Знам'янщина", тож дівчата поділилися досвідом роботи в районній газеті, на прикладі окремих резонансних матеріалів продемонстрували, як журналісти можуть допомогти людям вирішувати проблеми, а також впливати на прийняття важливих рішень на владних рівнях. Наразі вони готують новий медійний проект для Знам'янки!
Оксана Войчишина, Оля Полякова та Наталя Хандусенко
Оксана Войчишина, Оля Полякова та Наталя Хандусенко
Як обіцяли організатори, на ювілейному Media camp'і "Чистий простір" буде багато несподіванок та сюрпризів (всі приємні, звичайно). Перший подарунок - це дві ексклюзивні гри. Освітня бізнес-гра "Cash Flaw", створена за бізнес-стратегіями Роберта Кіосакі, для багатьох медіакемпівців стала відкриттям. Модерував гру Александр Матвєєв, експерт з фінансів.
Освітня бізнес-гра "Cash Flaw"
Освітня бізнес-гра "Cash Flaw"
Гра "Cash flow" - це перевірений інструмент, який допомагає підвищити рівень фінансової грамотності. Цікаві життєві ситуації, великі ставки та ризики, медіа і бізнес, інноваційні стратегії, здобуття нового досвіду та можливість попрацювати в якісній команді - це все за чотири години гри, яка змінює світогляд.

Гру «Цитаделі» привіз і промодерував на кемпі Андрій Флоренко. Гра розроблена відомим італійським автором настільних ігор Бруно Файдутті і входить у топ-200 найкращих настільних ігор за рейтингом сайту «BoardGameGeek». У гру можуть грати від двох до восьми чоловік. Мета - заробити якомога більше очок за побудовані квартали. Перемагає той, у кого буде найбільша кількість очок, коли будь-який із гравців побудує вісім кварталів.

Андрій веде гру Цитаделі
Андрій веде гру Цитаделі
Особливою подією табору став playback-театр. До прем'єри учасники готувалися два дні, а презентували гру в неділю, в останній день кемпу. Концепція такого театру незвичайна: тут сценаристами стають глядачі, адже вони розповідають свою історію, яку інсценізують актори в заданих координатором форматах.

Playback театр
Playback театр
Разом з наставницею Наталею Романюк театральна трупа кемпу зіграла декілька історій, після яких одностайно було вирішено, що playback-тетару на кемпі бути як важливій традиції!

Цибулівська екзотика

Учасники таборівки знайомилися із Цибулівської екзотикою, цікавими людьми, локаціями та історією. Вивчення медіабрендингу на кемпі має виключно практичну складову. Організатори запропонували учасникам долучитися до медіа-експедиції в село Цибулеве. Зокрема відкриттям став музей під відкритим небом (або, як його називають засновники, духовний заповідник) "Гайдамацька Січ". Володимир Вознюк, ініціатор створення "Гайдамацької січі", провів захоплюючу екскурсію історією села Цибулеве, ознайомив відвідувачів з музейними експонатами та проанонсував етнофестиваль "Чута-фест", який відбудеться 20 серпня 2016 року.

Цибулівським Хогвартсом назвали учасники кемпу Цибулівську школу, яка в 2012 році відсвяткувала свій сторічний ювілей. В середину школи не вдалося потрапити, але сама будівля школи та її територія не залишила байдужими відвідувачів.

Активне дозвілля

Таборове життя насичене цікавими подіями. Освітні модулі поєднуються з дозвіллєвими, а часом межа між освітою та відпочинком губиться. Власне такою має бути неформальна освіта. У програмі кемпу знайшлося місце для тематичної фотосесії "Купальські ночі", за результатами якої буде створено календар.

Карта кемпу
Карта кемпу
Для знайомства учасників один з одним та з територією кемпу було проведено динамічний квест, а за бажанням можна було поплавати на човні чи порибалити, пограти в рухливі ігри. Організатори намагалися забезпечити комфортну інфраструктуру кемпу. Тому нікого не здивував диванчик на кемпі (майже нікого :), душ та зручна кухня.

Природа цибулівського краю не залишила байдужим нікого. Що ще потрібно на таборі? Пара лебедів, які зовсім не боялися людей, чайки, чиста вода, зоряне небо, неймовірні краєвиди, буйнотрав'я. Ранок на кемпі розпочинається маже зі сходом сонця, тому що на учасників вже чекає група особистісного розвитку під керівництвом Наталі Романюк.


Враження

Світлана Дубина: "Світлини не передають того, що щоразу переживають учасники медіакемпу. Мені пощастило це пережити вдруге і ні секунди не жалкую. Нові знайомства, натхнення, враження, багато веселощів, гумору, подарунків, обнімашок. Медіакемп "Чистий простір" - річ, від якої хочеться відходити ще довго. Ностальгуєш за людьми, які за 4 дні (у моєму випадку за 2 дні) стали родиною, ностальгуєш за атмосферою, яку, мабуть, можна отримати лише у наметах біля Камінної чаші. Медіакемп надихає, мотивує і провокує...Дякую усім учасникам цьогорічного кемпу за компанію! Ви класні!!!"

Учасники кемпу
Учасники кемпу
Олександр Ратушняк: "Повернувся з 5-го ювілейного медіакемпу "Чистий простір". Ірина Ткаченко вміє збирати цікавих людей разом! Та ще й у такому мальовничому куточку рідного краю - на березі озера Кам'яна чаша, що неподалік села Цибулеве на річці Інгулець! Враження, знання і досвід, набутий за ці чотири дні потребує окремого допису. А зараз просто емоції - я щасливий, що був там! Найголовніше -- це позитивні, доброзичливі люди, зустрічі з якими чекаєш! Когось вже знав раніше, але відкрив для себе щось у них особливе, а ще стільки нових цікавих знайомств! Перебування поруч з такими людьми збагачує і надихає, заряджає новою енергією на подальшу діяльність!"


Кемпова залежність. Що це за діагноз?

Ірина Ткаченко:

Це коли один кемп завершився, а через місяць наступний...

Коли ти вимірюєш життя тізерами про кемпи...

Коли тобі сняться кемпи!

Коли в якості подарунка на день народження ти замовляєш каремат чи спальник, і радієш подарованому казанку:)

Коли в тебе на стіні милується графік наступних кемпів на рік!!!

Коли поза кемпами у тебе немає інших мандрівок, а кемпи стають мандрами, відпочинком і навчанням.

Коли для того, аби зібрати докупи крутих і цікавих людей, ти вигадуєш черговий Leader camp в горах, а не просто запрошуєш їх на чай додому чи в кав'ярню.

Кемпи - це довіра. Це людинознавство. Тест на витривалість і на людяність!



Комментарии

Наша Знам'янщина14 июля 2016 18:02
3
Особливості інформаційного простору Знам'янського району учасники кемпу пізнавали з редакцією газети "Наша Знам'янщина". Медійна група на чолі з Оксаною Войчишиною поділася своїм досвідом роботи в районній газеті, на прикладі окремих резонансних матеріалів продемонстрували, як журналісти можуть допомогти людям вирішувати проблеми, а також впливати на прийняття важливих рішень на владних рівнях.

З 1 липня в газеті Наша Знам'янщина" сталися зміни - Оксана Войчишина, Оля Полякова та Наталя Хандусенко у газеті не працюють. поправте статтю
Ответить
Вікторія Талашкевич14 июля 2016 21:56
0
Так, дійсно, у дівчат новий медійний проект вже майже готовий. Незабаром презентуватимуть. Але розповідали вони про свою роботу у редакції цієї газети. Дякую - ми виправили!
Ответить
Напишите ваш комментарий
Комментарий:

ПОСЛЕДНИЕ КОММЕНТАРИИ

Валентина .«Мама весь час очікувала, що чорний «воронок» приїде і…
Скільки таких історій досі залишаються у сімейних колах!!! Іх необхідно оприлюднювати і писати- писати. Аби не…
Людмила .​НАТО й Україна: співдружність заради миру й безпеки: долаємо…
Вона ж наша зірочка! Олю, завжди рада)
Людмила .Що ви знаєте про НАТО? Вікторина на знання історії Альянсу…
Приємно, що стільки вірних відповідей!