Музей історії розвитку та становлення Державтоінспекції Кіровоградщини

Категории: Музеи и библиотеки

Кіровоград, вул. Панфіловців, 22 б

Історія ДАІ Кіровоградської області розпочинається з 3 липня 1936 року, коли Державтоінспекція СРСР була виділена як самостійна правоохоронна структура у складі Головного управлiння робiтничо-селянської мiлiцiї НКВС СРСР. Головним документом інспекції була постанова "Про затвердження Положення про Державну автомобiльну iнспекцiю Головного управлiння робiтничо-селянської мiлiцiї НКВС СРСР".У музейній кімнаті історії розвитку та становлення ДАІ краю, яка розташована в адміністративній споруді УДАІ УМВС України в Кіровоградській області представлені експонати більш як 60-річної історії Державтоінспекції краю, котра тісно переплетена з історією області. У першi роки дiяльностi молодої Державтоiнспекцiї бракувало квалiфiкованих кадрів, патрульних автомобiлiв, радiозв'язку. При цьому завдання, якi отримували працівники ДАІ, майже вiдповiдали вимогам сьогодення, а саме:

-боротьба з аварiйністю та викраданням автотранспорту;
-розроблення технiчних норм та параметрiв експлуатацiї автотранспорту;
-спостереження за пiдготовкою та вихованням водійських кадрiв;
- кiлькiсний та якiсний облiк автопарку.

Пiд час Великої Вітчизняної війни на плечi Державтоiнспекцiї лягли завдання повищенної складності. Багато працівників приймали участь у військових діях, а ті, хто залишився в особовому складі, проводили мобiлiзацiю автотранспорту на фронт, слідкували за дотриманням правил свiтломаскування пiд час бомбардування нiмецької авіації, гасили пожежi та рятували людей з-пiд уламкiв. У пiслявоєнний перiод велика кiлькiсть автомобiлiв та мотоциклів з армії було спрямовано до народного господарства. Крiм органiзацiї та контролю за дорожнім рухом, працiвники ДАI безпосередньо брали участь у вiдновленнi автомобiльного парку країни. В серединi 50-х рокiв випуск вiтчизняних автомобiлiв перевищив довоєнний рiвень у 2, 5 рази. Вже в цей час постає гостре питання попередження та профiлактики дорожньо-транспортного травматизму.

У першiй половинi 60-х рокiв набрали чинностi єдинi в той час «Правила руху вулицями та дорогами». Розпочинається застосування iндикаторних трубок для виявлення водiїв у станi алкогольного сп'янiння, споруджуються першi стацiонарнi пости для здiйснення нагляду над замiськими дорогами, освоюється виробництво екзаменацiйних апаратiв для оцiнювання теоретичних знань кандидатiв у водiї. В 70-х роках значно покращилася технiчна база ДАI: з`явились радiолокацiйнi вимiрювачi швидкостi транспортних засобiв, гелiкоптери та патрульно-санiтарнi автомобiлi.

Iсторiя української ДАІ бере свiй початок з 14 квiтня 1997 року, коли Кабiнет Мiнiстрiв затвердив "Положення про Державну автомобiльну iнспекцiю Мiнiстерства внутрiшнiх справ". У кiнцi 1990-х рокiв з переходом до ринкової економiки в Україні не тільки значно зросла кiлькiсть автомобілів, але й інтенсивність його використання. Як наслідок – зріст кількості дорожньо-транспортних пригод та загиблих, а також рівня злочинності на трасах. Всі цi обставини підтвердили необхiднiсть посилення контролю зi сторони Державтоiнспекцiї, укрiплення та розширення її структури. У зв`язку з цим дорожня міліція України запустила процес модернiзацiї та структурної перебудови.

Сьогодні Державтоiнспекцiї виконує завдання Мiнiстерства внутрiшнiх справ України, вiдповiдно до своєї компетенцiї бере участь в пiдготовцi законопроектів, контролює хiд виконання нормативних актiв у сферi гарантування безпеки дорожнього руху, розробляє новi навчальнi програми та проводить активну роботу з профілактики дитячого дорожньо-транспортного. Як i ранiше, прiоритетними завданнями Державтоiнспекцiї є гарантування безпеки дорожнього руху, боротьба з трасовою злочинністю, надання допомоги всiм учасникам дорожнього руху, розшук викрадених транспортних засобiв, попередження аварiйностi.

У музеї виставлені архівні документи ще з довоєнного часу, історії дорожнього руху в м. Єлисаветграді, чільне місце займають стенди, у яких висвітлена робота Державтоінспекції за роки незалежної України. Один із стендів присвячений участі працівників ДАІ Кіровоградщини в ліквідації аварії на ЧАЕС, а також працівникам, котрі загинули під час виконання службових обов’язків, пам’яті про воїнів-інтернаціоналістів. Головний експонат, котрий заслуговує уваги, транспортний засіб, яким в недалекому минулому користувались інспектори ДПС під час нагляду за дорожнім рухом та патрулювання.

У 1973 році почали створюватись перші загони Юних Інспекторів Руху, а також організовано Всеукраїнську спілку автомобілістів. Працівники сектору профілактичної роботи УДАІ Кіровоградської області вже багато років поспіль проводять пропаганду безпеки дорожнього руху, організовують КВН серед школярів, щорічно організовують змагання загонів ЮІР, фінал яких проходив у міжнародному дитячому центрі «Артек» (2014 рік – Пуща –Водиця, м. Київ). Чільне місце в експозиції музею займають експонати, присвячені профілактиці дорожньо-транспортного травматизму працівниками підрозділів ДАІ області за допомогою їх юних помічників – юних інспекторів дорожнього руху!


Комментарии

Еще нет комментариев к этому материалу. Будьте первым!
Напишите ваш комментарий
Комментарий:

ПОСЛЕДНИЕ КОММЕНТАРИИ

Валентина .«Мама весь час очікувала, що чорний «воронок» приїде і…
Скільки таких історій досі залишаються у сімейних колах!!! Іх необхідно оприлюднювати і писати- писати. Аби не…
Людмила .​НАТО й Україна: співдружність заради миру й безпеки: долаємо…
Вона ж наша зірочка! Олю, завжди рада)
Людмила .Що ви знаєте про НАТО? Вікторина на знання історії Альянсу…
Приємно, що стільки вірних відповідей!