Володимир Кіпень: Олігархи тримають у руках акції сучасних політичних партій в Україні
28.09.15, 18:00
Професор Донецького національного університету та голова «Інституту соціальних досліджень та політичного аналізу» Володимир Кипень зробив честь організаторам дводенного семінару у місті Вінниця і згодився провести чудовий презентаційний блок для журналістів і громадських діячів, що зібралися разом у рамках проекту «Регіональні голоси за демократію».
Володимир Порфирович Кіпень
Володимир Порфирович Кіпень
Що стосується проблем, з якими стикаються переселенці, то зараз існує три законопроекти по наданні прав голосувати переселенцям в Україні – під номерами 25.01.1, 25.01.1. та 25.01.3. Всі вони пропонують вирішити цю проблему, і всі по-різному, наприклад, взяти бази даних міграційної служби і через зафіксовані там адреси «прив’язати» переселенців до територій, де вони зараз проживають. Інший варіант – варіант «автоматичної заявки» на дільниці, чия слабкість – це те, що мільйони переселенців нині кочують Україною. Третій варіант – робота по списках Центрів зайнятості по переселенцях, що стоять на обліку. Жоден з них повністю всі проблеми не знімає, а отже політична дискусія ще попереду. На думку Володимира Порфировича, ще однією із загроз є те, що олігархи тримають у своїх руках, фігурально кажучи, акції сучасних політичних партій в Україні. І нині в українців є два шляхи – або віддавати реформи на відкуп чиновникам і партійним бонзам, що надзвичайно небезпечно, або брати відповідальність на себе. І саме місцеві вибори мають показати всім нам рівень готовності громади – нашої з вами готовності, - до участі в змінах в Україні. Рівень готовності включатися у ці зміни, рівень професійності можливого включення у проведення реформ. І точно так само – рівень байдужості, рівень пасивності, рівень абсентеїзму (від англ.. слова «absent» - відсутній).
Завдання громадського сектору та ЗМІ на місцевих виборах, на думку професора Кіпеня, це формувати якомога більший рівень включеності громадян у дискусії та обговорення. І тут мета активістів третього сектору та журналістів співпадає із завданням політиків. Але далі ці шляхи розходяться, тому що завдання журналістів та інститутів громадянського суспільства – формувати у людей критичний погляд на партії, кандидатів, процес виборів. Наразі виникає багато питань, пов’язаних із виборами, зокрема, ще й таке питання як, хто буде локомотивом у зборі голосів – чи партійні бренди, чи конкретні обличчя. Зважаючи на високий рівень розчарування у суспільстві, одним із компонентів, що буде активно використовуватися, це будуть «регіональні» місцеві партійні бренди та нові обличчя на локальному рівні.
текст - Вікторія Талашкевич, фото - Оксана Пустовіт
Комментарии
Еще нет комментариев к этому материалу. Будьте первым!Что мне даст регистрация?