Три кроки для узаконення самочинного будівництва
До центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги часто звертаються громадяни з проханням надати правові роз’яснення щодо порядку отримання права власності на будинок у сільській місцевості, який визнаний самочинно забудованим. Тому, з цього питання надаємо наступні консультації.
Дуже поширеною є ситуація, коли у сільській місцевості люди живуть у будинках десятки років, але не мають жодних документів, які б підтверджували право власності на житло.
Через ці обставини, у власників таких будинків виникає багато проблем, починаючи від укладення договорів з енергопостачальними компаніями, товариствами по газопостачанню, не кажучи вже про процедуру спадкування, дарування чи продаж такого будинку.
Важливо. Нерухомість, на яку не оформлене право власності – не являється майном людини, яка в ньому проживає і визнається самочинно збудованим. Тому, враховуючи докорінні зміни у законодавстві, які відбуваються сьогодні, рано чи пізно вас і вашу родину можуть з нього виселити.
Крок 1. Здійснення технічної інвентаризації будинку. Технічна інвентаризація це абсолютно не складна процедура, яка полягає у виїзді техніка (експерта) з інвентаризації до вашого домоволодіння і здійснення замірів всіх об’єктів нерухомості, як всередині так і ззовні, які знаходяться на вашому подвір’ї (будинок, комора, погріб, гараж, вигрібна яма). Такі техніки є, як в кожному бюро технічної інвентаризації (БТІ), так і в приватних організаціях, які займаються такими роботами. Після виїзду техніка та здійснення замірів ви маєте отримати технічний паспорт, у якому буде зазначене ваше прізвище як замовника, будуть зроблені креслення вашої ділянки і усіх споруд на вашій ділянці. Потрібно обов’язково перевірити, щоб на технічному паспорті була відмітка про технічне обстеження будинку. Термін здійснення інвентаризації та виготовлення технічного паспорту займе у вас не більше 10 днів.
Крок 2. Державна архітектурно-будівельна інспекція (Держбудінспекція).
До Держбудінспекції потрібно надати такий перелік документів:
• документи на землю (акт чи свідоцтво про право власності на землю, договір оренди земельної ділянки, або довідку з сільської ради про те, що у вас немає заборгованості зі сплати податку на землю);
• технічний паспорт з проведенною інвентаризацією;
• декларацію про готовність будинку до експлуатації (заповнити її вам можуть допомогти працівники Держбудінспекції).
Протягом 10-ти робочих днів, Держбудінспекція зареєструє подану вами декларацію і видасть вам її з відміткою про реєстрацію. З цього моменту ви офіційно повідомили органи державної влади про те, що ваша нерухомість існує і ви маєте на неї певні права.
Крок 3. Державна реєстраційна служба речових прав на нерухоме майно.
До державного реєстратора ви маєте подати заяву про реєстрацію права власності (за необхідності, з відповідними додатками – про це потрібно буде попередньо дізнатись у реєстратора). Разом із такою заявою вам необхідно буде подати реєстратору технічний паспорт на ваш будинок, зареєстровану декларацію, копію вашого паспорта. Інколи реєстратор може вимагати від вас документи на землю під вашим будинком. Строки такої реєстрації 14 днів.
Наголошуємо на тому, що здійснення процедури реєстрації права власності (отримання свідоцтва про право власності), а також отримання витягу про державну реєстрацію права власності в державному реєстрі буде платним.
Лілія Трепачова, Олександрійський місцевий центр з надання БВПД
Комментарии
Еще нет комментариев к этому материалу. Будьте первым!Что мне даст регистрация?