Життєвий цикл товару

Вже згадуваний у попередніх публікаціях життєвий цикл, який має кожен товар, безпосередньо впливає на обсяги збуту та доходи фірми.
![]() ![]() |
Рис. 1. Життєвий цикл товару
Кожна стадія життєвого циклу має власні характеристики і потребує різних підходів з точки зору маркетингу.
Табл. 1. Характеристика стадій
життєвого циклу товару
Характеристики |
Стадії |
|||
Впровадження |
Зростання |
Зрілість |
Зниження |
|
Обсяги продажів |
Низькі |
Швидко зростають |
Максимальні |
Зменшуються |
Витрати на клієнтуру |
Значні |
Середні |
Низькі |
Низькі |
Прибуток |
Збиток |
Прибуток зростає |
Високий |
Зменшується |
Клієнти |
Новатори |
Ті, що прийняли на першій стадії |
Більшість |
Консервативна частка |
Конкуренти |
Малочисельні |
Кількість Зростає |
Кількість стабільна |
Знижується |
В залежності від стадії, на якій зараз знаходиться товар, визначається тип маркетингової стратегії, кожен з яких має свою кількість властивих саме йому рис.
Привабливість ринкового сегменту визначається за критеріями, які кожна компанія визначає самостійно.
Табл. 2. Критерії привабливості ринкового сегменту
Критерії привабливості |
Ва-га |
Оцін-ка |
Рівень привабливості |
||
Низький |
Середній |
Високий |
|||
Доступність ринку |
країни за межами колишнього СРСР і країни Східної Європи |
незалежні країни колишнього СРСР і Східна Європа |
широке коло країн- партнерів |
||
Темпи росту |
менше 5 % |
від 5 до 10% |
більше 10% |
||
Тривалість життєвого циклу |
менше 2 р. |
від 2 до 5 р. |
більше 5 р. |
||
Можливий валовий прибуток |
менше 15% |
від 15 до 25% |
більше 25% |
||
Інтенсивність конкуренції |
структурна олігополія |
неструктурована |
розпилена |
||
Можливості диференціювання (крім цін) |
стандартна продукція |
низька диферен-ціація |
висока диферен-ціація |
||
Концентрація покупців |
більше 2000 |
від 2000 до 200 |
менше 200 |
||
Політична стабільність |
етнічні проблеми |
корумпованість |
демократія |
||
Рівень протекціонізму |
високі бар’єри для проник-нення на ринок |
середній рівень тарифів і квот |
вільна зовнішня торгівля |
||
Вимоги безпеки |
суворі |
середньо допустимі |
мало уваги з боку влади |
||
Р а з о м |
100 |
Метою аналізу привабливості є розрахунок вагового значення критерію, який характеризує привабливість окремого продукту. Для отримання цифрового значення привабливості є сенс використати матрицю “привабливість-конкурентоспроможність”.
Використана література:
1. Яковенко Р. В. Технології продажу товарів / Роман Яковенко. – Кіровоград : Антураж А, 2003. – 212 с.
2. Яковенко Р. В. Тлумачний англо-український словник економічних термінів з елементами теорії та проблематики. Дидактичний довідник / Роман Яковенко. – [Вид. 2–ге, випр.]. – Кіровоград : видавець Лисенко В.Ф., 2015. – 130 с.
3. Яковенко Р. В. Основи теорії економікидля технічних спеціальностей :навч. посіб / Роман Яковенко. – Кіровоград : „Поліграф-Сервіс”, 2009. – 120 с. : іл.
Р. В. ЯКОВЕНКО, к.е.н., доцент
Комментарии
Еще нет комментариев к этому материалу. Будьте первым!Что мне даст регистрация?