Портфельний аналіз
Портфельний аналіз можна пов’язати з привабливістю ринкового продукту і сильними сторонами ділової специфікації підприємства. Його метою є визначення позиції кожного продукту чи діяльності підприємства (компанії, фірми) у відповідності з цими двома незалежними елементами. Таким чином, позиція кожного продукту може бути детально визначена, оскільки вона буде відповідати як вимогам ринку, так і сильним сторонам підприємства.
Ринковий стан фірми формується під впливом двох видів факторів: внутрішніх, що підлягають контролю (конкурентоспроможності), та зовнішніх, які, в свою чергу, складаються з низки факторів.
Конкурентоспроможність (сильні сторони підприємства):
-ефективність НДДКР;
-продуктивність праці та ефективність використання ресурсів;
-якість продукту;
-питома частка собівартості;
-канали збуту;
-доля ринку;
-репутація.
Привабливість ринку:
-масштаби ринку;
-темпи росту;
-інтенсивність конкуренції;
-технологічні вимоги;
-потенційний прибуток, що можливий на цьому ринку.
Використана література:
1. Яковенко Р. В. Технології продажу товарів / Роман Яковенко. – Кіровоград : Антураж А, 2003. – 212 с.
2. Яковенко Р. В. Тлумачний англо-український словник економічних термінів з елементами теорії та проблематики. Дидактичний довідник / Роман Яковенко. – [Вид. 2–ге, випр.]. – Кіровоград : видавець Лисенко В.Ф., 2015. – 130 с.
3. Яковенко Р. В. Основи теорії економікидля технічних спеціальностей :навч. посіб / Роман Яковенко. – Кіровоград : „Поліграф-Сервіс”, 2009. – 120 с. : іл.
Р. В. ЯКОВЕНКО, к.е.н., доцент
Комментарии
Еще нет комментариев к этому материалу. Будьте первым!Что мне даст регистрация?