Фактори маркетингу

24.12.18, 12:00

Під факторами маркетингу розуміють комплекс засобів, котрі використовує підприємство для зв’язку з покупцями. Цим підкреслюються відмінні риси підприємства, які звертають на себе увагу на ринку.

Існує чотири основних фактори: продукт (товар), ціна, просування, місце.

чим вигідний розрахунковий

продукт споживачу? прибуток?

де і яким чином продукт як прибуток з продукту

розподіляється і продається? відображається на покупцях?

Рис. 1. Фактори маркетингу

Продукція повинна представляти для покупця цінність, бо інакше її не будуть купувати. Якщо продукція не відповідає очікуванням клієнта, він не стане купувати її вдруге. Більш того, дурна слава розповсюджується серед покупців, і вони будуть уникати купівлі цього виробу. Тому вкрай важливе значення має комплексна розробка нової продукції і безперервне удосконалення вже виробленої. Крім того, необхідно, щоб основна продукція не тільки відповідала сподіванням та очікуванням клієнта, необхідні додаткові функції і послуги (доповнення, що збільшують цінність виробу), наприклад: заміна старого приладу на новий з доплатою, гарантійне та післягарантійне обслуговування та ін.

1. Обслуговування:

-технічні консультації;

-монтаж;

-технічне обслуговування;

-ремонт.

2. Особливості:

-дизайн;

-якість;

-технічна складність;

-надійність (довготривалість).

3. Базовий продукт:

-сировина;

-компоненти;

-область застосування;

-основні показники діяльності.

Для ефективної діяльності в умовах ринку ви повинні мати чіткі відповіді на наступні питання:

-Якими є особливі риси чи фактори унікальності продукції?

-На який рівень якості, в даному сегменті ринку, націлено підприємство?

-Які кількісні вимоги існують в даному сегменті ринку?

-Яка номенклатура продукції?

-Чи є продукція “фірмовою”, чи ні? Чому?

-Які види послуг надаються разом із продукцією?

-Які види упаковки? Чому?

-Яким повинен бути термін придатності та зберігання продукції?

-Які надаються гарантії щодо якості чи терміну придатності при зберіганні?

Відповіді на ці питання покажуть вам, як ви готові зі своїм продуктом для роботи на ринку. Мале чи середнє підприємство, спираючись тільки на продукт як товар, не завжди зможе вірно розробити стратегічну концепцію на ринку. Далі ми розглянемо товар та види ринків, що визначають стратегію діяльності та ціни.

Використана література:

1. Яковенко Р. В. Технології продажу товарів / Роман Яковенко. – Кіровоград : Антураж А, 2003. – 212 с.

2. Яковенко Р. В. Тлумачний англо-український словник економічних термінів з елементами теорії та проблематики. Дидактичний довідник / Роман Яковенко. – [Вид. 2–ге, випр.]. – Кіровоград : видавець Лисенко В.Ф., 2015. – 130 с.

3. Яковенко Р. В. Основи теорії економікидля технічних спеціальностей :навч. посіб / Роман Яковенко. – Кіровоград : „Поліграф-Сервіс”, 2009. – 120 с. : іл.

Р. В. ЯКОВЕНКО, к.е.н., доцент



Комментарии

Еще нет комментариев к этому материалу. Будьте первым!
Напишите ваш комментарий
Комментарий:

ПОСЛЕДНИЕ КОММЕНТАРИИ

Валентина .«Мама весь час очікувала, що чорний «воронок» приїде і…
Скільки таких історій досі залишаються у сімейних колах!!! Іх необхідно оприлюднювати і писати- писати. Аби не…
Людмила .​НАТО й Україна: співдружність заради миру й безпеки: долаємо…
Вона ж наша зірочка! Олю, завжди рада)
Людмила .Що ви знаєте про НАТО? Вікторина на знання історії Альянсу…
Приємно, що стільки вірних відповідей!