​Нові етикетки на звичних нам продуктах харчування: Чи готові підприємці?

25.03.19, 10:00

На український ринок харчових продуктів очікують позитивні зміни. Відтепер права споживачів будуть краще захищені, а українське законодавство буде наближене до законодавства Європейського Союзу.

Згідно із новими правилами, покупець вже незабаром знатиме всю інформацію про придбані продуктах та й шрифт на упаковці збільшиться приблизно на 10%, а ще з'являться нові позначки. Наприклад, тепер на лицьовій стороні упаковки будуть писати іншим кольором і шрифтом наявність алергенів в харчовому продукті.

Ці та інші зміни були затверджені Верховною Радою у грудні минулого року. Закон вносить зміни у чинні правила маркування інформації про харчові продукти, а також приводить вітчизняне законодавство у відповідність до норм ЄС. Вже через пару місяців закон вступить у силу, про що нагадала журналістам Віце-прем’єрка з питань євроінтеграції Іванна Климпуш-Цинцадзе під час прес-конференції «Висвітлення євроінтеграції в медіа: чого бракує?» у столиці. Побувала на прес-конференції і журналістка сайту «Тусовка».

Ми звернулися за коментарем до кількох виробників, які годують кіровоградців, і ось, про що дізналися:

- Вся інформація, яка потрібна бути на етикетці нашої продукції вже є і відповідає цьому закону. Але тепер так багато тексту, що приходиться робити контр-етикетки майже на кожний й продукт, - розповідають на фермі «Золота Коза».

Нова етикетка від ТМ "Золота коза"
Нова етикетка від ТМ "Золота коза"
- Дані зміни у законодавстві торкнуться абсолютно всіх виробників продуктів харчування і, ми не виняток. Зараз проводимо роботи по зміні етикетки згідно нових вимог. Інформацію про товар привели до нових вимог, в основному це стосувалося розміру шрифту. Оновили дизайн етикетки, - розповідає Віталій Іванюк, власник «Соколівських ковбас».

Також, за новим законом товари на вагу, які розкладені на прилавках, також мають бути промарковані – вказується інформація, скільки після розкриття упаковки продукт може зберігатися. Якщо такої інформації немає, або ж маркування незрозуміле, можна скаржитися і за це покарають. А ось інформація про поживну цінність деяких продуктів стане необов’язковою. Ця норма поширюється на продукти, “які не піддавалися переробці або щодо яких інформація про поживну цінність не є визначальним фактором прийняття споживачами рішень про їх купівлю”.

Для молочної продукції законодавчо закріплено визначення терміна “натуральний”. Мова йде про те, яким критеріям повинен відповідати молочний виріб, щоб виробник міг назвати його натуральним. Це буде захищати споживача від тих виробників, які недобросовісно використовують термін для збільшення продажів і не займаються здоров’ям своїх покупців. Заборонено також вживати медичні терміни щодо продуктів харчування. Тепер йогуртів, що “сприяють схудненню”, і молока, що “зміцнює кістки”, на прилавках не буде.



Комментарии

Еще нет комментариев к этому материалу. Будьте первым!
Напишите ваш комментарий
Комментарий:

ПОСЛЕДНИЕ КОММЕНТАРИИ

Валентина .«Мама весь час очікувала, що чорний «воронок» приїде і…
Скільки таких історій досі залишаються у сімейних колах!!! Іх необхідно оприлюднювати і писати- писати. Аби не…
Людмила .​НАТО й Україна: співдружність заради миру й безпеки: долаємо…
Вона ж наша зірочка! Олю, завжди рада)
Людмила .Що ви знаєте про НАТО? Вікторина на знання історії Альянсу…
Приємно, що стільки вірних відповідей!