Сутність ціни та цінові фактори

01.02.20, 12:00

Ціна – це грошовий вираз вартості товару, тобто витрат природних, людських та матеріально-фінансових ресурсів на його виробництво. Визначення ціни відбувається після ретельного аналізу, з урахуванням сприйняття продукції клієнтами, цін конкурентів і витрат виробництва. Крім того, ціну необхідно розглядати з урахуванням стратегії проникнення на ринок.

Існують наступні цінові фактори, що здійснюють вплив на визначення ціни:

Вартість: - змінні витрати (залежать від обсягів та технології виробництва)

- постійні витрати (існують за будь-яких умов)

- надбавка (елемент, що забезпечує прибуток)

Конкуренція: - наявність безпосередніх конкурентів

- здешевлення ринкових сегментів

- альтернативні продукти інших підприємств (товари, що не є ідентичними, але можуть замінити ваш товар)

Споживачі: - очікувані ціни

- справедлива ціна

- попередні ціни

- якість сприймання

Ринкова ціна на існуючу продукцію, як правило, вже встановлена, це завжди потрібно враховувати. Крім того, треба враховувати те, що товаровиробник прагне до паритету цін, і вважає це справедливим.

Використання важеля державного регулювання шляхом встановлення дотацій населенню з низькими доходами є проблематичним, оскільки такою допомогою необхідно було б охопити переважну більшість населення. Нині найбільш економічно обґрунтованим слід вважати метод підтримки доходів товаровиробників через запровадження системи цін підтримки та еквівалентних цін на с/г продукцію. Суть його полягає в тому, що на окремі найважливіші види продукції, виробництво яких передбачене державними програмами, встановлюються гарантовані мінімальні ціни – ціни підтримки.

Ціни підтримки визначаються на основі нормативних галузевих витрат та прибутку, необхідного для сплати обов’язкових платежів до бюджету. Такі ціни забезпечують процес відтворення с/г виробництва.

Еквівалентні ціни формуються, виходячи з середньогалузевих нормативних витрат та норми прибутку на авансовий капітал на рівні середньої по народному господарству. Такий рівень цін забезпечує розширене відтворення виробництва. В разі реалізації продукції, передбаченої державними програмами, за цінами, нижчими від еквівалентних, товаровиробникам має відшкодовуватись різниця. З цією метою в державному бюджеті передбачено спеціальний фонд регулювання цін і доходів с/г товаровиробників. Обсяги та перелік продукції, яка виробляється та реалізується за державними програмами, та рівні цін підтримки й еквівалентних цін затверджуються Урядом.

Використана література:

1. Яковенко Р. В. Технології продажу товарів / Роман Яковенко. – Кіровоград : Антураж А, 2003. – 212 с.

2. Яковенко Р. В. Тлумачний англо-український словник економічних термінів з елементами теорії та проблематики. Дидактичний довідник / Роман Яковенко. – [Вид. 2–ге, випр.]. – Кіровоград : видавець Лисенко В.Ф., 2015. – 130 с.

3. Яковенко Р. В. Основи теорії економікидля технічних спеціальностей :навч. посіб / Роман Яковенко. – Кіровоград : „Поліграф-Сервіс”, 2009. – 120 с. : іл.

Р. В. ЯКОВЕНКО, к.е.н., доцент



Комментарии

Еще нет комментариев к этому материалу. Будьте первым!
Напишите ваш комментарий
Комментарий:

ПОСЛЕДНИЕ КОММЕНТАРИИ

Валентина .«Мама весь час очікувала, що чорний «воронок» приїде і…
Скільки таких історій досі залишаються у сімейних колах!!! Іх необхідно оприлюднювати і писати- писати. Аби не…
Людмила .​НАТО й Україна: співдружність заради миру й безпеки: долаємо…
Вона ж наша зірочка! Олю, завжди рада)
Людмила .Що ви знаєте про НАТО? Вікторина на знання історії Альянсу…
Приємно, що стільки вірних відповідей!