​Власівка стане чистішою, а школярі - більш екологічно свідомими

13.02.24, 12:00

Чому чеки не можна викидати разом з папером? З чого почати, аби сортувати сміття правильно та легко? Як підготувати сировину? Це важливі питання, відповіді на які впливають на якість нашого життя. Накопичуючись на звалищах, сміття розкладається і виділяє фільтрат, який отруює повітря, ґрунт і воду. Проблемою сортування відходів у Власівці вирішила зайнятися команда підлітків, які назвали себе “Еко-Трансформери”.

Створити екологічно свідому спільноту у Власівці планують Валерія Мартян, Максим Щукін, Валерія Стеценко, Анастасія Якимець та Кіріл Фесюра. Сьогодні ми розпитали у них, що об’єднує їх, як команду, і чому вони вирішили брати участь в інноваційній програмі UPSHIFT.

- Розкажіть, будь ласка, як ви познайомилися?

Кіріл Фесюра: “Ми почали дружити після того, як перейшли до одного класу. Маємо подругу, яка теж брала участь у програмі UPSHIFT, і вона нам розповіла про цю можливість втілити наші ідеї у життя. Так ми і загорілися!”

- О, чудово! Розкажіть, будь ласка, яку проблему будете вирішувати?

Валерія Мартян: “Нас турбує проблема недостатньо екологічної освіченості у наших односельчан. Загорілися ми цією ідею тому, що влітку ми ходимо на пляж, і бачимо навколо багато сміття. Його ніхто не сортує, і почасти воно валяється навкруги. Тому ми хочемо показати приклад дітям, щоб вони нас підтримали, і займалися цим разом з нами. А з них їхні батьки можуть брати приклад”.

Кіріл Фесюра: “Нам просто неприємно ходити по вулиці і бачити сміття довкола. Зокрема, пластик. Він шкодить і людям, і тваринам, а я люблю тварин, мені їх дуже шкода”.

- У вас велика потужна команда, але, можливо, є ще якісь організації, партнери які вас підтримують?

Максим Щукін: “Нас підтримує наш Ліцей сучасної освіти "Інтелект" Світловодської міської ради. Ми говорили із заступницею директора, і вона дуже рада, що ми будемо проводити заходи з дітьми молодших класів. Адміністрація закладу готова нам допомагати”.

- У кожному проєкті є певні етапи. Розкажіть, на якому етапі ви зараз знаходитеся, і що у вас попереду?

Максим Щукін: “Разом ми зібралися та придумали, що будемо робити, далі написали заявку і після того, як наша заявка була прийнята, то пройшли інтерв’ю і взяли участь у навчальному заході Bootcamp. Далі було цікаво теж - ми писали проєкт, складали кошторис. Зараз ми на етапі планування, бо ми хочемо і розповідати про важливість сортування сміття на лекціях, і інші заходи проводити”.

- Поділіться з нами, будь ласка, кого ви будете залучати до участі у заходах, і як зміниться життя цих людей завдяки вашому проєкту?

Валерія Мартян: “Ми будемо запрошувати на наші лекції школярів , але якщо вони будуть приходити з дорослими, наприклад, зі старшими братами чи сестрами, або з батьками, це буде чудово. Їхнє життя зміниться на краще, бо вони зрозуміють, чому сортування сміття важливе і як воно допомагає покращити довкілля. Зрештою, наш проєкт вплине на всіх людей у громаді”.

- Що було найскладнішим для вас, як для учасників і учасниць UPSHIFT? Що було найбільшим викликом, найбільшою проблемою, яку ви долали?

Кіріл Фесюра: “Мені важко було відпроситися у мами і тата поїхати на буткемп. А ще ми не розуміли, як працювати в табличках Ексель, заповнювати плани, кошториси”.

Анастасія Якимець: “Для мене найскладніше було писати заявку і потім чекати, якою буде відповідь і далі працювати, щоб все вдалося. У нас іноді у команді розходилися думки, трошки не співпадали, коли ми готувалися до презентації проєкту на буткемпі”.

- Якби ви могли одним словом описати свої враження відчуття від участі в програмі UPSHIFT, що б це було за слово і яке саме?

Кіріл Фесюра: “Для мене це слово “Команда”, я ціную спільну працю, командну роботу”.

Максим Щукін: “У мене буде не одне слово, а два - “Мозковий штурм”. Бо під час буткемпу ми постійно над чимось думали, щось вирішували”.

Анастасія Якимець: “Моє слово це “Навчання”. Мені це дуже подобається, бо я навчилась багато чому новому. Ми навчилися дискутувати в команді”.

- Після завершення проєкту у рамках UPSHIFT, яким ви бачите його продовження?

Кіріл Фесюра: “Ми віримо, що наша ідея буде жити. Хоча ми незабаром завершуємо школу, але молодші школярі та школярки, яких ми будемо навчати, продовжать цей проект. Ми передамо їм знання та навички. Вони звикнуть до сортування сміття та будуть менше кидати на землю непотріб”.

- Хочу розпитати вас про ті внутрішні зміни, які відбулися у кожному та кожній з вас. Може ви набули певних навичок, знань, чи відбулися інші зміни?

Валерія Мартян: “У колі таких хороших і позитивних людей, які горять своїми ідеями, досить складно не змінюватися. Я думаю, що до певної міри я змінилася, принаймні, загартовувався мій характером через бажання втілити цей проєкт”.

Кіріл Фесюра: “Я навчився шукати коренi великої проблеми. Це було на буткемпі, коли ми працювали з менторкою”.


Програма UPSHIFT у Кіровоградській області реалізується ГО "СКЦ «Задзеркалля»" за підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) та Федерального міністерства економічного співробітництва і розвитку Німеччини через німецький державний банк розвитку KfW.



Комментарии

Еще нет комментариев к этому материалу. Будьте первым!
Напишите ваш комментарий
Комментарий:

ПОСЛЕДНИЕ КОММЕНТАРИИ

Валентина .«Мама весь час очікувала, що чорний «воронок» приїде і…
Скільки таких історій досі залишаються у сімейних колах!!! Іх необхідно оприлюднювати і писати- писати. Аби не…
Людмила .​НАТО й Україна: співдружність заради миру й безпеки: долаємо…
Вона ж наша зірочка! Олю, завжди рада)
Людмила .Що ви знаєте про НАТО? Вікторина на знання історії Альянсу…
Приємно, що стільки вірних відповідей!