Цифрові компетентності батьків – важливий аспект у вихованні дітей
Обласна бібліотека імені Дмитра
Чижевського як інформаційно-просвітницький центр громади допомагає підвищувати
рівень діджитал-навичок через електронні продукти і ресурси, що пропонуються
для різних цільових груп користувачів. У співпраці з фахівцями Кіровоградського
обласного центру соціальних служб бібліотекарі постійно проводять тренінгові
навчання медійній та цифровій грамотності для прийомних батьків та
батьків-вихователів.
Батьки в процесі виховання дітей допомагають їм розвивати
різні навички, такі як соціальні, емоційні, когнітивні та фізичні, які тим знадобляться
у подальшому житті. Тому при презентації на онлайн-тренінгах корисних ресурсів
у сфері медіаосвіти бібліотечні тренери роблять акцент на вмінні людини
аналізувати інформаційні потоки і критично мислити, захищатися від
деструктивних впливів, розрізняти фейки та не піддаватися маніпуляціям.
Головний бібліотекар Інтернет-центру Світлана Волкова під час інформаційно-тренінгової сесії «Розвиток критичного мислення у дітей: як батькам сприяти цьому процесу» пояснила учасникам, чому сучасній людині необхідні навички критичного мислення і чомуїх необхідно закладати з раннього дитинства.
Критичне мислення допомагає особистості оцінювати інформацію й визначати, чи вона є достовірною чи ні. Критичний погляд на проблему з різних точок зору дозволяє нам вчитися знаходити альтернативні рішення. А в підлітковому віці навички критичного мислення допомагатимуть дітям формулювати власні судження і рішення незалежно від батьків та передавати своє розуміння навколишньої дійсності іншим людям.
Ця тема важлива особливо сьогодні в умовах гібридної війни. Також стрімкий розвиток технологій, науки, зміна поглядів висуває до людини додаткові вимоги - уміння швидко «орієнтуватися у просторі» та діяти, брати на себе відповідальність, уміти робити висновки та доносити свою аргументовану думку оточуючим.
Учасникам було рекомендовано інтерактивну онлайн-гру «Подумай двічі», створену студією онлайн-освіти EdEra для самостійного підвищення рівня медіаграмотності.
Завідувачка інформаційно-бібліографічного відділу Наталя Андрійченко підготувала для учасників інформаційно-тренінгову сесію «Цифрова медіаграмотність для батьків і дітей» у сфері ефективного використання нових державних онлайн-послуг на порталі «Дія», пов’язаних з процедурами усиновлення та опіки. Було розглянуто умови, терміни замовлення і виконання відповідних електронних заяв.
Особливу увагу приділили освітнім серіалам «Безпека дітей в інтернеті», «Вчимося разом», «Особиста безпека підлітків», «Школа без цькувань», «Бути поруч» на освітній цифровій платформі «Дія.Освіта». Дані курси спрямовані на розвиток знань і навичок у дітей безпечного використання різноманітних ігрових платформ, інтернет-спільнот, месенджерів. Надаються правила захисту персональних даних, методи роботи з булінгом та кібербулінгом, поради з освітньої психології, корисні техніки щодо подолання стресових станів у дорослих і дітей. Поєднання за необхідним напрямом освітніх серіалів, інтерактивних симуляторів, гайдів та тестів надають унікальну можливість побудувати індивідуальну програму для навчання. В цьому учасники могли переконатися під час практичної частини тренінгового заняття.
З огляду на те, що тренінг був для прийомних батьків та батьків-вихователів, тренерка також порадила даній аудиторії підбірку корисних вебресурсів. Це сайти Міністерства соціальної політики України, благодійного фонду «Рідні», Дитячого фонду ООН «ЮНІСЕФ. Україна», Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?», проекту «Дитина не сама: Інструкція з турботи».
На завершення тренінгу учасникам було запропоновано інтерактивні вправи з інформаційної грамотності на освітній платформі LearningApps для самостійної перевірки знань та підвищення цифрових навичок.
За підсумками тренінгів були надані рекомендації щодо поглибленого навчання та проходження тестування з вищезазначених тем на освітніх платформах з цифрової грамотності.
Комментарии
Еще нет комментариев к этому материалу. Будьте первым!Что мне даст регистрация?