У Новомиргороді психологи допомагають дітям і молоді
Однією з найактуальніших проблем сьогодення є зростання злочинності, наркоманії, просліджується тенденція до росту числа дітей з поведінкою, що відхиляється від норми. Найважливішим завданням, що стоїть на сучасному етапі перед школою, є вирішення проблеми організації ефективної роботи з профілактики такої поведінки.
Девіантна (від англ. – "відхилення") поведінка - це загальна назва для різних порушень правил поведінки, що використовується в зарубіжній літературі. Девіантною зазвичай називають поведінку школярів, викликану неспецифічними (тобто не природженими) чинниками. Сюди відносяться звичайні дитячі пустощі, порушення дисципліни, іноді хуліганські вчинки, властиві дитячому віку. Вони найчастіше за все обумовлені ситуацією і дитячою готовністю їх зробити, а не внутрішніми причинами, психічними розладами. Діти, схильні до проявів девіантної та делінквентної поведінки, – це та категорія учнів, які в силу своїх поведінкових особливостей потребують підвищеної уваги з боку працівників психологічної служби.
14 квітня 2014 року на базі Новомиргородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 був проведений семінар-практикум для практичних психологів та соціальних педагогів району за участю завідувача обласного навчально-методичного центру соціальних і психологічних служб Чебоненко В. Ф. Питання семінару – «Організація соціального і психологічного супроводу дітей, схильних до проявів девіантної та делінквентної поведінки». Розпочала семінар практичний психолог Новомиргородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Забажан М.П. яка розкрила питання забезпечення соціально-психологічного супроводу дітей з девіантною та делінквентною поведінкою у навчальному закладі, окремо зупинилася на питанні впровадження відновних технологій у навчально-виховний процес та створення Шкільних служб порозуміння. Практичний психолог Капітанівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Чепляка О. В. показала роботу соціально-психологічної служби в системі превентивного виховання школи. Розказала про форми роботи, які використовуються з учнями, схильними до девіантної та делінквентної поведінки. Рождественська І. О., практичний психолог Златопільської гімназії, розкрила питання «Прояви девіантності у поведінці обдарованих дітей», провела порівняльний аналіз психологічних особливостей обдарованих дітей та дітей, схильних до вчинення правопорушень.
Практичний психолог Новомиргородського районного центру дитячої та юнацької творчості Кручак О. Д. у формі презентації розкрила такий напрямок роботи з дітьми з девіантною поведінкою як попередження суїцидальних проявів у дітей, а також презентувала структуру своєї роботи у співпраці з районним парламентом дітей, структурними підрозділами районної державної адміністрації, що діють в інтересах дітей. Надзвичайно цікавим для присутніх був відеофільм, представлений Кручак О.Д. направлений на формування ціннісного ставлення до життя у підростаючого покоління.
Підсумком семінару стало обговорення форм і методів соціально-психологічного супроводу дітей, схильних до проявів девіантної та делінквентної поведінки ,яке пройшло у формі засідання «круглого» столу. Чебоненко В.Ф дала позитивну оцінку представленим формам роботи з даною категорією дітей. Кожний з присутніх розкрив для себе додаткові форми роботи з даними дітьми, що неодмінно принесе позитивні результати у питанні соціально-психологічного супроводу дітей, схильних до проявів девіантної та делінквентної поведінки.
автор - М.Мікель, методист РМК відділу освіти райдержадміністрації
Комментарии
Еще нет комментариев к этому материалу. Будьте первым!Что мне даст регистрация?