Весілля по-новому: українці не готові до масштабних свят
Пишні
святкування, столи, що вгинаються від різноманітних страв, і традиційні
весільні конкурси поступово відходять у минуле. Це показують результати
опитування онлайн-сервісу OLX: користувачі більше не готові витрачати на
весілля всі свої заощадження, та й кількість запрошених гостей уже не
обчислюється сотнями.
Весілля — це, безумовно, одна з найважливіших і найзнаменніших подій у житті
людей, але сьогодні дедалі більше українців відмовляються від надто гучних і
велелюдних бенкетів. Майже чверть респондентів (23%) проведуть досить скромну
весільну церемонію. Крім того, близько третини (36%) опитаних віддадуть
перевагу оплатити витрати на святкування без участі батьків.
Традиції
Помітно змінилося ставлення до розмаху весіль. 24% опитаних
планують запросити до 30 осіб, 22% — до 50, тоді як 100-130 гостей покликали б усього 7% респондентів. Що
цікаво, 8% молодих людей узагалі не розраховують на розкішне святкування. Понад 50% наших співвітчизників планують повінчатися — це
свідчить про те, що й далі зберігаються культурні традиції, глибоко вкорінені в
історії. Серед тих, хто збирається організувати весільне застілля, 54%
покличуть і друзів, і родичів; тільки друзів — 8%, а виключно родичів — 38%.
Планування
Вибір дня весілля цілком однозначний. 64% респондентів
гадають, що найкраще святкувати одруження в суботу, коли більшість не працює, і
є ще один вихідний перед трудовим тижнем. 15% учасників опитування обрали
п’ятницю, а 14% — неділю. Якщо казати
про «весільний сезон», виходить, що найпопулярніші місяці — це квітень (17%),
червень (18%), липень (17%) і серпень з вереснем (14%).
Крім того,
респондентам ставили три запитання:
1. Чи плануєте ви ще якісь розваги для гостей?
Хоча більшість
або не планують узагалі, або обмежаться певними конкурсами, серед відповідей
були й цікаві пропозиції: дерево бажань з відбитками пальців гостей, купання в озері на катамаранах та навіть наукове
шоу.
2. Чи входить у ваші плани весільна подорож?
Якщо так, то куди?
Серед
найпопулярніших варіантів: Карпати, Туреччина, Єгипет, Болгарія або просто «на
море».
3. Як би ви порадили молодятам планувати
весілля?
Більшість
радять уважно ставитися безпосередньо до підготовки, а також робити це виключно
самостійно. Головне — завчасно і на свій смак.
Бюджет
Що менше гостей, то менший і бюджет заходу — це цілком логічно. 22% опитаних
збираються витратити на весілля до 20 000 грн, 22% — від 20 000 до 40 000 грн, 18% — 40 000—60 000 грн, і тільки 1%
українців готові витратити на святкування одруження від 250 000 до 300 000
гривень. На особу більшість планує витратити до 300 до 500 грн (38%
опитуваних). Від 500 до 800 грн готові
витратити 20% респондентів. А 17%
молодят сподіваються вкластися у суму до 300 грн на людину. Сьогодні не
прагнуть улаштовувати грандіозні дорогі святкування, віддають перевагу
невеликим закритим, але затишним вечіркам. Показово, що українці, які збираються створити молоду сім’ю,
ще й вельми самостійні. З опитаних 36% оплатять свою весільну церемонію самі, 48%
молодят розділять витрати з батьками навпіл, і тільки 16% респондентів повністю
покладуться у фінансових питаннях на близьких родичів.
Невеликий бюджет весілля знімає ще одну проблему — потребу брати кредит. Раніше багатьом
доводилося позичати в банків гроші, щоб організувати гідне свято. Зараз тільки
9% українців візьмуть позику в банку. Витрати на день одруження переважно діляться порівну: між
сторонами нареченого і нареченої. Так, 65% респондентів вважають, що реєстрацію
в РАЦСі повинні оплатити наречений і наречена порівну, 80% гадають, що точно
так само треба вчинити й щодо бенкету. Разом з тим 53% опитаних уважають, що
обручки молодятам повинна придбати сім’я нареченого.
В опитуванні OLX узяли участь жителі всіх областей України,
переважно — жінки. Переважна
частина опитаних — віком
від 20 до 24 років (52%), хоча є й інші вікові категорії: до 19 років (8%), від
25 до 29 років (26%), від 30 до 34 років (7%), 35 років і старші (7%).
Найбільше респондентів із Києва (19%), Львова (9%) і Дніпра (8%). Усього було
оброблено 400 заповнених анкет.
Довідка: OLX — сервіс оголошень № 1 в Україні. Українська
база сервісу налічує понад 12 млн оголошень і щомісяця поповнюється більш
ніж на 3 млн нових пропозицій. Кожної секунди на сервісі публікується 2
нових оголошення. За даними компанії Gemius, ресурс уходить до топ-10
найпопулярніших сайтів серед українців (fusion-панель, січень 2017 р.).
Кожен другий інтернет-користувач з України відвідує сервіс мінімум один раз на
місяць.
Оксана
Венгровьска, PR-менеджер
OLX
Комментарии
Что мне даст регистрация?