Напів-серйозний репортаж з напів-серйозного заходу
Коли ти молодий журналіст початківець, завжди існує можливість
втрапити в якусь халепу. Якщо ж цей починаючий журналіст — я, то ймовірність
чергового фейлу — це лише питання часу. Моніторячи цікаві події цього тижня, я
натрапив на, як здавалось, цікавий для мене захід — слайд-бесіду на тему:
“Стан сучасного літературного процесу”. Яким
же був мій подив, коли замість очікуваного заходу, я потрапив на звичайний урок
зарубіжної літератури для учнів училища.
Бібліотека імені Євгена Маланюка до цього дня була для
мене абсолютно незвіданою, бо мені ніколи не доводилось туди заходити. Хоч, я і
проходжу кожного дня повз неї, йдучи на пари, однак, навіть, не здогадувався що
вона знаходиться всередині такої величної будівлі. Тож, відсидівши пари в
університеті, я поспішив у бібліотеку, на захід, до початку якого залишалось
близько півгодини. Взагалі, як навчив мене університет, репортажі пишуться в
теперішньому часі, однак ще раз переживати цю не дуже приємну для мене ситуацію
не хочеться, тому описуватиму все як вже доконану та завершену подію.
Оскільки в біблыотеці Маланюка я був вперше, тож куди йти
— не знав. Зазвичай, я так пишу про свої подорожі та пошуки якихось пам'яток,
однак знайти залу в якій мав проходити захід —це той ще квест! Спочатку, я
зайшов до відділу, в якому видавали абонементи. Ця зала виявилась доволі
просторою, тож я навіть не помітив жіночку, яка сиділа з протилежного боку.
Озирнувшись навколо та нікого не побачивши, я попрямував до виходу в коридор...
“Вам чимось допомогти?”, - почувся раптом голос із зали. Переконавшись, що це
не дух Маланюка зі мною розмовляє, я знову зайшов всередину та нарешті помітив
жіночу постать на іншому кінці кімнати. “Я у вас вперше, прийшов на захід, але
не знаю куди мені йти”, трохи розгублено та нерозбірливо відповів я, здивований
несподіваною появою цією жіночки. Вона ж повідомила, що захід проводитиметься
на другому поверсі, куди я і піднявся. Однак, як із потрібних відділів знайти
той, що потрібно, все ще залишалось питанням. Переді мною були відкриті лише
одні двері, тож в них я і ввійшов. І знову — мимо! Звідти мене ще одна жінка направила
до сусіднього відділу, в який я і пішов. Однак, сприйнявши мене як одного з
учнів училища, для яких, очевидно, і було організовано цей захід, жінка
наздогнала мене та змусила спуститись на перший поверх для того, щоб здати верхній
одяг до гардеробу. Повернувшись знову до зали я трохи здивувався, адже окрім
мене там нікого не було. Тут я і відчув щось неладне, оскільки така ситуація
виглядала дещо дивно. Як виявилось згодом, даний захід — ніщо інше як
позакласний урок зарубіжної літератури для учнів училища з неймовірно довгою
назвою, про існування якого я навіть і не здогадувався. До того ж, на захід
прийшли одні дівчата, тож мало того, що я був там взагалі неочікуваним гостем,
та ще й єдиним хлопцем. Однак, йти звідти було вже пізно, до того ж, хоч я і
прогадав з масштабами заходу та цілевою спрямованістю, його тематика від того
залишалась незмінною, тож раз так сталось, я все ж вирішив залишитись та
послухати про сучасний літературний процес.
Взагалі, всюди відчувати себе не в своїй тарілці — це
повсякденна для мене справа, тому хоч на початку я ледь не провалився крізь
крісло, коли зрозумів, що мене не дуже то й чекали тут, однак виду не подавав,
заспокоюючи себе тим, що висвітлення звичайного уроку з зарубіжної літератури —
це свого роду новаторство і окрім мене про такий захід більше точно ніхто не
напише. А сама ж презентація виявилась досить цікавою та пізнавальною. Оскільки
в школі я був улюбленцем вчительки по зарубіжній літературі, тож мав виняткове
право нічого не читати і попри це отримувати хороші оцінки. Тому, хоч в
атестаті в мене і стоїть високий бал з цього предмету, однак у знаннях
залишились деякі прогалини. Отож, що ж представляє з себе сучасний літературний
процес?
Під сучасною літературою прийнято вважати період кінця 20
— початку 21 століття, коли головними в літературі стали такі течії як
модернізм та постмодернізм. Автори, які розглядались в контексті заходу, в
принципі відомі тим, хто більш-менш цікавиться літературою : Річард Бах, Харукі
Муракамі, Пауло Коельо та Януш Вишневський. Кожен з них є по-своєму унікальним.
Муракамі, наприклад,відкрив Японію для Заходу, де ця країна стереотипно
асоціювалась лише з самураями та сакурою. Вишневського, напевно, ненавидять
сотні польських чоловіків, бо в своєму найвідомішому та найуспішнішому романі
“Самотність в мережі” він створив образ ідеального чоловіка, наділеного усіма
чеснотами та найкращими рисами характеру. Як наслідок — чимало полячок подали
на розлучення, розчарувавшись у своїх чоловіках, чекаючи на принца зі сторінок
роману. Тож, хоч цей роман і засновано на реальних подіях, однак його герої, за
словами Вишневського, ідеалізовані. Загалом, мені сподобалось те, що хоч захід
і виявився звичайним уроком, презентація авторів не була на рівні : “народився
— написав — помер”. Підбірка фактів та візуальний ряд, який супроводжувався
презентацією були на належному рівні.
Який же висновок можна зробити із цього всього? По-перше,
якщо ви плануєте стати в майбутньому журналістом, завжди перевіряйте
спрямованість заходів, які плануєте відвідати. По друге, повертаючись до теми
презентації, якщо вас цікавить сучасна література, приходьте до бібліотеки імені Євгена Маланюка, книги кожного з наведених вище авторів можна взяти там
для прочитання.
текст та фото - Олександр Нікітін
Комментарии
Еще нет комментариев к этому материалу. Будьте первым!Что мне даст регистрация?