Розробка стратегії маркетингу

23.12.18, 12:00

Розробка стратегії базується на привабливості ринкового сегменту і на сильних сторонах ділової активності підприємства.

Однорідні стратегії маркетингу доцільно застосовувати в різних ситуаціях. Додатковим елементом ринкової стратегії є постановка мети відносно положення, яке повинно бути досягнуто на ринку. Рентабельність проекту може змінюватись із змінами долі ринку. Якщо увагу буде сконцентровано на обмеженій кількості клієнтів або виробів, невелика доля ринку може означати високий прибуток.

Подпись: значніПодпись: середніПодпись: незначніПодпись: Сильні сторони бізнесу[img width="425" height="569" src="file:///C:/Users/Andrii/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image005.gif" v:shapes="_x0000_s1027 _x0000_s1028 _x0000_s1029 _x0000_s1030 _x0000_s1031 _x0000_s1032 _x0000_s1033 _x0000_s1034 _x0000_s1035 _x0000_s1036 _x0000_s1037 _x0000_s1038 _x0000_s1039 _x0000_s1040 _x0000_s1041 _x0000_s1042 _x0000_s1043 _x0000_s1044">

Рис. 1. Однорідні маркетингові стратегії

Збільшення долі ринку підвищує додаткові витрати і загальна рентабельність може суттєво знизитись. Але становище, при якому існує висока доля ринку, здатне забезпечити економію на масштабі виробництва і підвищити рентабельність проекту.

В залежності від проекту, слід визначити чітку стратегію по визначенню долі цільового ринку. Розглянемо наступні загальні стратегії:

1.Стратегія фінансового лідерства

Стратегія спрямована на досягнення і підтримку цін нижчих, ніж у конкурентів. Щоб ця стратегія підлягала реалізації, потрібно оволодіти значною долею ринку.

2.Стратегія диференціювання

Стратегія спрямована на створення такої продукції, яка була б унікальною на цьому ринку. Ця стратегія вимагає сильного маркетингового потенціалу та істотних засобів проведення НДДКР.

3. Стратегія ніші

Стратегія сконцентрована на обмеженій групі покупців або частині виробничої лінії, чи обмеженій географічній області.

Відношення до товару може бути основою для розробки ринкової стратегії. Це – важливі фактори для визначення стратегії маркетингу. Можливі чотири різні стратегії:

1. Проникнення на ринок

Підприємство, що діє на якомусь конкретному ринку, націлено на активізацію своїх ринкових зусиль: просування товару, рекламування тощо. Увага сконцентрована на існуючій продукції.

2. Розробка ринку

Підприємство, що діє на основі існуючої продукції, намагається знайти підхід до нових клієнтів, до нових географічних ринків, розвивати нові канали збуту, тощо.

3. Процес поліпшення продукції

Підприємство націлене на поліпшення своєї продукції і пошук нових рішень для задоволення потреб клієнтів.

4.Диверсифікація

Підприємство рветься до успіху на нових ринках з новою продукцією.

Будь-яке збільшення долі ринку може проводитись шляхом розширення за рахунок конкурентів чи розширення за рахунок обсягів ринку. Для цього використовують наступні стратегії:

1. Конкуренція

Ця стратегія націлена на завоювання долі ринку у конкурентів. Це відбувається, наприклад, коли ринок досягнув насиченості чи зрілості.

2. Розширення ринку

Ця стратегія націлена на заняття ведучого положення стосовно конкурентів на стадії розвитку ринку.

Використана література:

1. Яковенко Р. В. Технології продажу товарів / Роман Яковенко. – Кіровоград : Антураж А, 2003. – 212 с.

2. Яковенко Р. В. Тлумачний англо-український словник економічних термінів з елементами теорії та проблематики. Дидактичний довідник / Роман Яковенко. – [Вид. 2–ге, випр.]. – Кіровоград : видавець Лисенко В.Ф., 2015. – 130 с.

3. Яковенко Р. В. Основи теорії економікидля технічних спеціальностей :навч. посіб / Роман Яковенко. – Кіровоград : „Поліграф-Сервіс”, 2009. – 120 с. : іл.

Р. В. ЯКОВЕНКО, к.е.н., доцент



Комментарии

Еще нет комментариев к этому материалу. Будьте первым!
Напишите ваш комментарий
Комментарий:

ПОСЛЕДНИЕ КОММЕНТАРИИ

Валентина .«Мама весь час очікувала, що чорний «воронок» приїде і…
Скільки таких історій досі залишаються у сімейних колах!!! Іх необхідно оприлюднювати і писати- писати. Аби не…
Людмила .​НАТО й Україна: співдружність заради миру й безпеки: долаємо…
Вона ж наша зірочка! Олю, завжди рада)
Людмила .Що ви знаєте про НАТО? Вікторина на знання історії Альянсу…
Приємно, що стільки вірних відповідей!