Ринок продукції цукробурякового виробництва

20.01.19, 12:00

Донедавна Україна входила в першу десятку країн – найбільших виробників цукрових буряків й цукру і поставляла його за межі держави щорічно понад 3.5 млн.т, а на внутрішній ринок – до 2.5 млн.т. У вартості експортних продовольчих товарів частка цукру становила понад 30%. Багатокомпонентність вихідної продукції цукробурякового виробництва, використання її в багатьох сферах народного господарства зумовлює не тільки конкурентність галузі, а й виробничо-економічну залежність від її ефективного розвитку підприємств і організацій інших галузей, зокрема харчової промисловості. Крім того, цукор може бути перероблений на продукти технічного використання. За роки незалежності виробництво цукрових буряків зменшилось майже в 3 рази.

Цукрові буряки вирощуються в 19 з 25 областей України. В Україні працювало 192 цукрових заводи сумарною потужністю 509 тис.т переробки цукрової сировини за добу. Зараз половина з них не працює через відсутність необхідної кількості сировини. Валовий збір у 1998 році склав 15.5 млн. т, в 1999 році – 14.0, в 2000 – 13.2, а у 2001 р. – 15.0 млн.т.

Невизначеність попиту на сировину через відсутність державного замовлення вносить нестабільність у формування ринку цукрових буряків і цукру, обмежуючи як попит, так і пропозицію.

Розвинуті капіталістичні країни законодавчо підтримують і стимулюють високий сталий розвиток свого виробництва різними шляхами: створення матеріально-технічної бази розвитку агропромислового виробництва та сучасних прогресивних технологій, пільгової кредитної та податкової політики, стимулюванням експорту продукції шляхом збільшення місткості внутрішнього ринку. В Україні, на жаль, нічого з перерахованого ще не зроблено.

Місткість зовнішнього ринку цукру України може становити як мінімум 3.5-4 млн. т. Цукробурякове виробництво України повинно розвиватися як експортноорієнтована сфера.

Кожне сільськогосподарське підприємство має визначити своє місце на ринку цукру, виходячи з ґрунтово-кліматичних умов, наявних матеріально-технічних та трудових ресурсів, і після цього розробити техніку і технологію продажів.

Використана література:

1. Яковенко Р. В. Технології продажу товарів / Роман Яковенко. – Кіровоград : Антураж А, 2003. – 212 с.

2. Яковенко Р. В. Тлумачний англо-український словник економічних термінів з елементами теорії та проблематики. Дидактичний довідник / Роман Яковенко. – [Вид. 2–ге, випр.]. – Кіровоград : видавець Лисенко В.Ф., 2015. – 130 с.

3. Яковенко Р. В. Основи теорії економікидля технічних спеціальностей :навч. посіб / Роман Яковенко. – Кіровоград : „Поліграф-Сервіс”, 2009. – 120 с. : іл.

Р. В. ЯКОВЕНКО, к.е.н., доцент



Комментарии

Еще нет комментариев к этому материалу. Будьте первым!
Напишите ваш комментарий
Комментарий:

ПОСЛЕДНИЕ КОММЕНТАРИИ

Валентина .«Мама весь час очікувала, що чорний «воронок» приїде і…
Скільки таких історій досі залишаються у сімейних колах!!! Іх необхідно оприлюднювати і писати- писати. Аби не…
Людмила .​НАТО й Україна: співдружність заради миру й безпеки: долаємо…
Вона ж наша зірочка! Олю, завжди рада)
Людмила .Що ви знаєте про НАТО? Вікторина на знання історії Альянсу…
Приємно, що стільки вірних відповідей!