​Ви п‘єте воду з-під крана?

28.03.19, 14:00
Один з прикладів соціальної реклами фундації Stiftung Warentest
Один з прикладів соціальної реклами фундації Stiftung Warentest

Ви п‘єте воду з-під крана? Для мешканців багатьох європейських міст це риторичне питання. Втім, є організації, які ставлять під сумнів всі істини, переконання і навіть (о, Боже!) державні стандарти. Одна з таких організацій - фундація Stiftung Warentest. Це німецька споживча організація, яка займається розслідуванням та порівнянням якості товарів і послуг на принципах неупередженості. Результатом роботи Warentest є об‘єктивна та експертно орієнтована інформація для споживачів.

Я відвідала офіс цієї організації у рамках візиту за програмою «Громадська школа дієвих практик ЄС» (CISEP) Від керівника відділу тестів доктора Хольгера Браккемана ми дізналися, що Warentest було засновано у 1964 році Федеративною республікою Німеччина як незалежний фонд цивільного права. Взірцем стала аналогічна організація у США, створена ще до війни. Пізніше Warentest став частиною міжнародної організації ICRT.

Керівник відділу тестів доктор Хольгер Браккеман
Керівник відділу тестів доктор Хольгер Браккеман
- Завдяки своїй відомій і міцній репутації, фундація Warentest має значний вплив на купівельну поведінку споживачів, - розповідає доктор Хольгер Браккеман.

Тому і не дивно, що на 90% робота фонду фінансується... споживачами. Що люди купують у Warentest? Це по-перше, два часописи «Тест» (370 тис екземплярів) та «Фінанс-тест» (200 тисяч). В офісі ми бачили примірники по 6 євро штука. Також Warentest має сайт, який відвідує щороку 60-70 мільйонів споживачів. З них біля 55 тисяч людей зробили онлайн підписку на сайті. Крім того, за останні роки Warentest видав півтори сотні книг стосовно різних сфер. Є також невеликі дотації від Уряду - біля 6-7%.

Також виробники, які мають гарні оцінки своєї продукціі, можуть ставити знак фонду на своїх товарах і платять за це роялті - внаслідок цього Warentest отримує 5-7 мільйонів євро щороку. Бувають і випадки несанкціонованного розміщення цього знаку, бо він дуже впливовий, і юристи фундації щороку розсилають біля трьохсот листів із першим попередженням про подібне порушення.

Що тестує фонд? Електроніку, косметику, матраси, послуги страхових компаній і банків. Що не тестує фонд? Наприклад, перукарні не перевіряються. Бо це так звані атомістичні ринки. Маленькі компанії на 1-2 робочі місця, чий вплив не стосується широких кіл споживачів. Так само не перевіряються адвокатські компанії чи лікарні.

Також фонд проводить дослідження відповідно до свого бюджету (сім мільйонів євро на рік) та враховує, що середня вартість тестуванн одного товару чи послуги коштує біля сорока тисяч євро. Тестування триває до півроку - місяць йде на закупівлю та підготовку, 3-4 місяці тривають тестування, ще місяць підводяться підсумки - і потім за тиждень-два виходить черговий часопис. Тож, якщо фундація бачить, що тест продукту яи послуги коштуватиме 90-100 тисяч євро, то вже сумнівно, що Warentest за це візьметься.

- Натомість ми тестуємо продукцію виробників окулярів, фітнес-продукцію, прилади для покращення слуху та інше, - коментує доктор Хольгер Браккеман.

Фундація працює у фокусі уваги споживачів - на відміну від держвіпиє органів, які керуються виключно нормативними документами. Тобто, експерти Warentest можуть розробляти свої тести, наприклад, конструкційної міцності велосипедних коліс.

Закони і норми для #Warentest - це тільки нижня границя, бо експерти фундації вимагають від виробників більшої якості та кращих стандартів, бо надавач послуг чи продавець товару завжди має потенціал для покращення рівня. Як приклад можна привести овочі та фрукти, в яких споживач хоче бачити якнайменше залишків пестицидів. І тут органічно вирощена продукція завжди матиме кращі показники і набагато менше шкідливих залишків, аніж того вимагає навіть законодавство.

- Тому, тестуючи овочі, вирощені звичайним шляхом і овочі, вирощені в органічному землеробстві, ми поставимо кращі оцінки першій продукції. І звісно матимемо претензії від других, бо ж вони дотримались законодавчих вимог. Але ми розуміємо, що перші зробили більше, аніж від них вимагалося, - пояснює доктор Хольгер Браккеман.

Тестом займається завжди дві людини - журналіст та науковець. Це фактор успіху публікацій, які робить Warentest.

- Неймовірно важливо, щоб співпраця була в такій парі. І вони звісно сперечаються, але зрештою домовляються. Тож, наші матеріали мають бути гарно обгрунтовані та якісно написані, інакше стаття не матиме впливу на аудиторію, - пояснює доктор Хольгер Браккеман.

Досить часто Warentest досліджує не тільки якість чи відповідність стандартам, але й оригінальність походження продукції. Виявляється, лабораторія може дати відповідь на питання, чи це дійсно липовий мед із України, як вказано на етикетці, чи, натомість, квітковий мед із Румуніі.

- В основі нашої роботи лежить фундаментальна свобода, гарантована Конституцією - свобода слова. Право говорити і публікувати все, що ми вважаємо важливими і що було протесновано згідно науково обгрунтованих методів, - розповідає доктор Хольгер Браккеман.

Повертаючись до теми питної води, влітку фундація Warentest планує опублікувати результати дослідження впливу на організм та здоров’я людини бутильованої води та води з-під крану, яку вільно п‘ють у багатьох німецьких містах.

Вікторія Талашкевич - для сайту "Тусовка" із Берліну



Комментарии

Еще нет комментариев к этому материалу. Будьте первым!
Напишите ваш комментарий
Комментарий:

ПОСЛЕДНИЕ КОММЕНТАРИИ

Валентина .«Мама весь час очікувала, що чорний «воронок» приїде і…
Скільки таких історій досі залишаються у сімейних колах!!! Іх необхідно оприлюднювати і писати- писати. Аби не…
Людмила .​НАТО й Україна: співдружність заради миру й безпеки: долаємо…
Вона ж наша зірочка! Олю, завжди рада)
Людмила .Що ви знаєте про НАТО? Вікторина на знання історії Альянсу…
Приємно, що стільки вірних відповідей!