Медіа Кіровоградщини покращили свій рівень гендерної чутливості на 4%: результати червневого моніторингу
Експертами з якої теми журналісти Кіровоградщини більше вважають чоловіків, а з якої – частіше запрошують «до мікрофону» жінок? Які новини коментують жінки та чоловіки у Знам’янці, Світловодську та Олександрії? Чому в одних виданнях є фемінітиви, а в інших – катма? У цьому розбиралася координаторка «Прес-клубу реформ» Вікторія Талашкевич, яка протягом 11- 17 червня провела черговий етап моніторингу десяти районних і міських сайтів та газет Кіровоградщини.
«Протягом цього періоду ми досліджували гендерний баланс (співвідношення жінок і чоловіків як героїв / героїнь і як експертів / експерток журналістських матеріалів), використання фемінітивів, наявність стереотипного і сексистського контенту і матеріалів на гендерну тематику в гіперлокальних медіа Кіровоградщини, – зазначає Вікторія. - Аналізу підлягали публікації у п’яти газетах («Новоукраїнські новини», «Вперед», «Долинські новини», «Знам'янські вісті» та «Світловодськ вечірній») та п’яти інтернет-виданнях («Голос Громади», «Комора. Інфо», «Моя Олександрія», «Новомиргородські вісті» та «Світловодськ»).
Якщо говорити про загальну кількість залучення чоловіків і жінок як експертів/експерток (тих, які щось коментують або пояснюють), то у червні у пресі Кіровоградщини голос жінок звучав переважно у матеріалах про політику і медицину. Це пов’язано з тим, що серед очільників районних державних та комунальних установ, а також речниць прес-служб державних структур чимало жінок, які беруть участь у засіданнях і яких цитують журналісти. При цьому в онлайн-медіа жінок найчастіше цитують у статтях, дотичних до освіти і науки, а також культури.
До речі, і у газетах, і на сайтах, що підлягали аналізу, ситуацію щодо епідемії у 100% випадків коментують чоловіки. Втім, кількість публікацій про COVID-19 у медіа Кіровоградщини, порівняно з квітнем, суттєво впала, що не відповідає підвищенню рівня зараження громадян на коронавірус, але відображає загальний рівень втомленості людей, і редакцій також, від висвітлення цієї теми.






Влітку, коли у регіонах настає певний інформаційний голод, особливо у малих містах та селах, кількість таких матеріалів, в яких не згадується жодна людина, як герой\героїня чи експерт\експертка, різко зростає. Наприклад, у п’ятнадцяти журналістських матеріалах, які вийшли у газеті «Вперед» всього дві експертки і один експерт, а також 8 героїнь та 5 героїв, згаданих, переважно, побічно. У тринадцяти матеріалах, які були опубліковані протягом тижня на сайті «Моя Олександрія», всього 9 експертів (жінок-експерток немає взагалі), а також 12 героїв та 8 героїнь (така кількість досягається в основному завдяки згадуванню людей у кримінальній хроніці).
Індекс гендерної чутливості кіровоградських гіперлокальних медіа у червні 2020 року – 41%. Це – на 4% більше, ніж у квітні. Загалом по Україні жінки були експертками публікацій в 34% випадків, а героїнями - в 36%, що на 1% більше, ніж у квітні. Це - дані третьої хвилі гендерного моніторингу гіперлокальних медіа України. Ознайомитися із підсумковими результатами моніторингу регіональних медіа по 24 областях України можна на сайті Волинського прес-клубу за посиланням: https://bit.ly/2Z6bJ4N
___________________
Гендерний моніторинг журналістських матеріалів регіональних видань проведений у межах проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», який реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.
Комментарии
Еще нет комментариев к этому материалу. Будьте первым!Что мне даст регистрация?