Усі діти на землі хочуть вчитися разом!
"Життя і свобода – найцінніше, що є у людини. Обмеження свободи - найважча міра покарання у світі. Свободу осіб з обмеженими можливостями здоров'я та можливість реалізації їх конституційних прав часто обмежує глуха стіна, стіна нашої з вами байдужості. І саме інклюзивна освіта повинна зруйнувати цю стіну, повинна зробити усе можливе, щоб якісно змінити життя цих дітей", - такими словами розпочала свій виступ Лілія Гриневич, голова Комітету Верховної Ради з питань науки й освіти на науково-практичній конференції «Роль батьків у запровадженні інклюзивної форми навчання дітей з особливими освітніми потребами».
Захід відбувся 15 листопада в гуманітарному корпусі Національного педагогічного університету імені Михайла Драгоманова з ініціативи Наукового товариства інвалідів «Інститут соціальної політики» спільно з Інститутом корекційної педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені Михайла Драгоманова, Міністерством соціальної політики, Міністерством освіти й науки, Державною службою з питань інвалідів і ветеранів за підтримки Освітньої програми Міжнародного фонду «Відродження».
У пленарному засіданні учасниками та доповідачами були: Віктор Синьов, директор Інституту корекційної педагогіки та психології НПУ імені М.П. Драгоманова; Андрій Шевцов, президент ВГО НТІ «Інститут соціальної політики»; Олена Бохно, представниця Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти й науки; Олександр Андрощук, менеджер Освітньої програми Міжнародного фонду «Відродження» МБФ «Відродження» і інші.
Доповідь-презентацію «Проблематика відносин між батьками дітей з особливими освітніми потребами та фахівцями, котрі їх навчають» на пленарному засіданні представила і Людмила Вознюк, голова Правління ВОДГО «Центр розвитку дитини», вчитель-дефектолог вищої категорії. Делегацію м. Луцька представляли також Наталія Вітковська, вчитель-волонтер ВОДГО «Центр розвитку дитини» та Ольга Урбанович, голова Правління Спілки батьків дітей-інвалідів із захворюваннями центральної нервової системи «Дорога надії».
Жвавий інтерес та схвальні відгуки виявили учасники конференції до представлених напрацювань «Центру розвитку дитини» - повноколірних літературно-художніх видань серії «Відчуй сердечком»: про дітей незрячих та слабозорих «Навчаймось бачити разом», про дітей глухих і слабочуючих «Почуй мене сердечком» та про дітей з порушеннями опорно-рухового апарату «Ходімо зі мною у казку». Справжню хвилю непідробного захоплення викликала і книга-зошит-тренажер «Графо-моторні навички. Крапка-лінія-фігура», що створена вперше у форматі пропису на численні запити батьків та педагогів, які працюють із дітьми раннього та дошкільного віку з особливостями психофізичного розвитку.
Оскільки порушення розвитку рухової сфери у поєднанні із сенсорними, психічними, мовленнєвими, когнітивними розладами є серйозним бар'єром на шляху опанування письмом, то пропонована авторами дієва система ранньої допомоги базується на тому, що в основі формування графо-моторних навичок дитини лежить моторний акт в тісній взаємодії із сенсорними функціями та зорово-моторними координаціями. Рекомендована для роботи із дітьми з такими діагнозами, як ДЦП, складні вади зору, інтелектуальні порушення тощо, починаючи уже з 2-х-річного віку.
надіслала - голова Кіровоградської громадської організації матерів дітей-інвалідів та інвалідів “Серце матері” Людмила Шукрута
Комментарии
Еще нет комментариев к этому материалу. Будьте первым!Что мне даст регистрация?