Як спланувати здорову сім’ю?!
Пригадуєте, кілька років тому українців закликали активно вирішувати демографічну проблему: вуличні бігборди недвозначно нагадували, що країні потрібні футболісти. Більшість людей реагували, сміючись, та дехто розводив руками, мовляв, такі речі важко планувати. Тут все залежить від Бога! Але ж цивілізований світ вже давно визначив формулу, що сім’я - це те, що слід планувати.
- Зараз дуже активно обговорюється питання майбутнього країни. І в цьому плані особливий акцент робиться на сімейні цінності. Як це реалізується в роботі вашого Проекту?
- Я думаю, що у воєнний час, який сьогодні переживає наша країна, у кожної людини відбувається певна переоцінка цінностей. Те, що здавалося ще недавно не таким і важливим, нині дійсно виступає на перший план. Сімейні цінності в Україні традиційно підтримувалися та розвивалися, але тепер сім’я набуває для людей більш глибокого значення. Ми говоримо про неї як про збереження майбутнього конкретних людей і держави в цілому. У період серйозних змін у суспільстві це важливий оплот стабільності та надійності. Наші співгромадяни дуже важко переживають те, що відбувається в країні. Сьогодні гинуть хлопці репродуктивного віку. І тепер саме той час, коли необхідно замислитися про те, що таке планування сім’ї, як створити сім’ю здорову, гармонійну. Тому, незважаючи на дуже складний час, я вважаю, що наш Проект, який порушує проблеми планування сім’ї, своєчасний на ринку. Треба серйозно говорити про те, як створювати власну сім’ю, що слід робити, аби вона була міцною та здоровою. Як мати бажаних дітей у потрібний час.
- Сьогодні для українців дедалі важливішим стає поняття здорової сім’ї. Не лише в духовному, моральному плані, але й у медичному. Як цього досягти?
- До сімейного життя дітей слід готувати змалечку. Раніше з дітьми не прийнято було говорити про «дорослі проблеми», тому велика маса людей не була готовою до сімейного життя. І навіть уявити не можна було, щоб люди якось займалися плануванням сім’ї. Бо ж, як вийшло, так уже й добре. Навіть зараз, коли ми спілкуємося зі студентами і ставимо їм запитання «Як ви плануєте своє майбутнє?», більшість відповідає, що хочуть закінчити вуз, знайти хорошу роботу. А потім сподіваються зустріти свою половинку і, якщо пощастить, вони поберуться і житимуть довго та щасливо. Це – «казковий» підхід. Бо нині життя зовсім інше, інші можливості. Сьогодні нікого не дивують молоді люди, які перед тим, як взяти шлюб, отримують довідки про стан здоров’я один одного. З одного боку, це прагматичний підхід, з іншого – вияв великого кохання та довіри. Молоді чоловіки та жінки не лише турбуються про власне здоров’я, а планують здорову сім’ю. І знають, що для цього слід зробити. Ось про такі підходи треба говорити, такі погляди слід виховувати. Це рівень загальної культури, культури сімейних відносин.
- Які проблеми економічного, соціального та, головне, медичного характеру належить вирішити для створення здорової сім’ї?
- Наш Проект, у першу чергу, націлений на людей репродуктивного віку. Ми працюємо зі студентами, з молодими сім’ями, з тими, для кого бажання мати дітей є актуальним. Сьогодні багато хто розуміє, що для створення сім’ї треба мати певні економічні засади. Потрібна хороша освіта, потрібна робота, аби утримувати сім’ю. Та от медична просвіта серед молоді наразі недостатня. Навіть грамотні люди часто не знають елементарних речей. Приміром, про контрацепцію, про те, який повинен бути проміжок між дітьми. При слові «презерватив» дехто сором’язливо відводить очі, сміється. Ясна річ, що в країні, де «не було сексу», який міг бути презерватив! Тому один із важливих компонентів нашої роботи – відверто розмовляти з людьми, доносити необхідну інформацію. У рамках нашого Проекту розроблена прекрасна інформаційна література – буклети, постери, які ми роздаємо. Людина може не просто їх прочитати, замислитися. Там також указані довідкові телефони, щоб можна було звернутися за додатковою консультацією.
- Який сенс ви вкладаєте в поняття формування культури відносин статей? І що робите для цього?
- Ми стараємося донести головну ідею, що сім’я повинна бути гармонійною. Має бути взаємоповага між чоловіком та дружиною. Це, на перший погляд, прописні істини, та їх треба осучаснювати, вкладати новий сенс. Молоді люди повинні знати, що відповідальність за здоров’я дітей, за те, щоб сім’я була повноцінною, несуть як чоловік, так і дружина. Помилково вважати, що регулювати появу дітей – це обов’язок чоловіка або жінки. Це мають вирішувати обоє. Діючи відповідально, батьки не просто дарують життя новій людині, а планують її щастя. Цю тезу ми відстоюємо перед аудиторією, з якою працюємо. Маю одразу зазначити, що молоді люди підтримують нас. Сьогодні в нашому суспільстві дедалі більшає тих, хто планує народження дитини і для цього переходить на здоровий спосіб життя – займається спортом, споживає корисні продукти харчування, відмовляється від паління та алкогольних напоїв, інших шкідливих звичок. Це слід вітати й всіляко популяризувати.
- Деякі люди стверджують, що застосування контрацепції в підсумку призводить до безпліддя. Що ви скажете з цього приводу?
- Це цілковито хибна думка. Ми також стикаємося з цим стереотипом, особливо серед жінок. І в рамках нашого Проекту роз’яснюємо, що сьогодні представлене нове покоління контрацептивних засобів для жінок, які навіть поліпшують їхнє здоров’я та допомагають вирішувати цілу купу побічних проблем. До речі, такі інформаційні матеріали користуються особливим попитом.
- В усі часи вкрай дискусійним було питання абортів. Як воно вирішується сьогодні в Україні, де демографічна ситуація наразі залишається напруженою?
- На жаль, сьогодні ми збираємо плоди відсутності нормальної, серйозної роботи в попередні роки. Тривалий час питання планування сім’ї у нас вирішувалося ось так кардинально – через аборт. Жінки часто не замислювалися про загрози, яким піддавалися і в плані фізичного здоров’я, і морального. Це надто висока ціна безтурботного ставлення до себе, до сім’ї, до суспільства в цілому. Сучасна позиція така, що слід зробити все, аби не доводити до абортів. Звичайно, засуджувати тих, хто йде на таку міру, не можна – це питання вирішує лише сім’я. Та слід пам’ятати виключність такої міри та попереджувати безвихідний розвиток подій. Я вважаю той факт, що в нас і досі високий відсоток абортів, пов’язаний з відсутністю системної інформаційної просвітницької роботи серед жінок. Сподіваюся, робота нашого Проекту сприятиме тому, щоб кількість абортів зменшилася.
- Які новаційні форми ви використовуєте в своїй роботі?
- Ми використовуємо форми роботи, які давно та успішно задіяні в цивілізованому світі. Насамперед, нам треба зібрати цільову аудиторію. Скажімо, зі студентами це питання вирішити простіше – ми точно знаємо, з ким працюватимемо і як організаційно підготувати наше спілкування, кого із спеціалістів запросити. Тут маємо хороший досвід співпраці. А от як вчинити, щоб поспілкуватися з широким колом молодих людей, з молодими сім’ями, де їх зібрати всіх разом? І ми вигадали нестандартний хід. Зараз ми активно працюємо з торгово-розважальними центрами столиці, де проводимо наші тематичні заходи. Торгово-розважальні центри мають свої програми лояльності, бо зацікавлені стати комфортним місцем для сім’ї. І тут між нам є взаємний інтерес. Люди приходять за покупками чи з іншою метою та охоче приєднуються до наших акцій. В результаті, ми вже провели 9 таких інформаційних кампаній в різних торгово-розважальних центрах Києва. Нам доводиться ухвалювати чимало нестандартних рішень. Приміром, ми зустрічаємося з сім’ями, і часто батьки приходять до торгового комплексу з дітьми. Малечу під час нашого спілкування з батьками треба чимось зайняти. Для них ми організовуємо цікаві майстер-класи на годину-півтори. Їх проводять волонтери, які мають чимало талантів і ладні передавати їх дітям.
- Ви збираєте великі аудиторії?
- Так, бо нам вдається добре підготувати свої акції. До їх організації ми підключаємо соціальні служби, попереднє інформування. Ми домовляємося з торговими центрами, вони друкують плани роботи, поширюють їх у мікрорайоні. Таким чином, люди вже знають про те, що це буде за захід. Ми запрошуємо спеціалістів, які можуть одразу надати якусь медичну консультацію, розповісти, куди ще можна звертатися. І до нас приходить багато людей. А оскільки це все-таки торговий центр, ми повідомляємо інформацію про зустріч, що відбувається, й іншим покупцям. Вони часто приєднуються до наших акцій. Так аудиторія змінюється, зустрічі можуть тривати по кілька годин. Ми доносимо інформацію до тих людей, до яких вона повинна дійти. І вважаємо цей метод роботи дуже ефективним. Серед мінусів – до торгових центрів переважно приходять люди певного достатку, відповідного рівня освіти. А ось проблемними для нас залишаються ті, хто перебуває за межею бідності і до кого теж дуже важливо донести цю інформацію. Тому з вересня починаємо працювати з профтехучилищами, це молодь, яка набуває робочі спеціальності. Думаю, вони так само охоче підключаться до співпраці з нами.
автор - Сергій ГЕРАСИМЕНКО, Національний прес-клуб «Українська перспектива»
Комментарии
Еще нет комментариев к этому материалу. Будьте первым!Что мне даст регистрация?