Медіа Кіровоградщини перевірять на гендерну чутливість
Виявляти рівень ґендерної чутливості регіональних медіа та формувати недискримінаційний медіа-простір у суспільстві планує цього року Кіровоградський прес-клуб реформ – у рамках проекту, що його втілює у життя Волинський прес-клуб у партнерстві із Гендерним центром та за підтримки програми «У-Медіа» Інтерньюс Нетворк.
На Кіровоградщині проект передбачає проведення ґендерного моніторингу журналістських матеріалів і залучення журналістів до Конкурсу матеріалів на ґендерну тематику. На всеукраїнському рівні проект є логічним продовженням реалізованого Волинським прес-клубом та Гендерним центром ще в 2013 році проекту «Ґендерна абетка для волинських медіа».
Перший медіа-моніторинг триватиме впродовж лютого й охоплює всі області України, крім окупованих Луганської, Донецької та АР Крим. У кожній із них аналізу підлягатимуть публікації десяти друкованих та інтернет-видань, у яких експерти відстежують кількість жінок і чоловіків, про яких пишуть і які дають коментарі з певного питання, наявність стереотипних образів і сексизму в журналістських матеріалах та ілюстраціях, а також вживання фемінітивів на позначення посади / виду діяльності жінок. Другий медіа-моніторинг відбудеться орієнтовно в серпні-вересні 2017 р.
Результати лютневого моніторингу будуть оприлюднені вже в березні – чекайте на інфографіку та аналітику. Згідно з результатами моніторингу буде обрано шість міст, у яких відбудуться ґендерні медіа-кав’ярні на найбільш актуальні теми – сексизм, ґендерні стереотипи, ґендерна редакційна політика у медіа (можливо, це буде і Кропивницький). Водночас буде оголошено конкурс журналістських матеріалів на ґендерну тематику, а найкращі матеріали ввійдуть в тематичний альманах.
Чому це важливо? Суспільство, в якому існує дискримінація за ознакою статі, не може успішно розвиватися. У контексті подій на Сході України ця тема ще більш актуалізується, адже жінки ще й досі складають невидимий батальйон. І хоча, за останніми даними, у Збройних силах України служить 17 тисяч жінок, у нас продовжують вітати із Днем захисника, тобто за замовчуванням шану віддають чоловікам, а жінкам традиційно відводиться роль берегині, в кращому випадку – волонтерки.
Згідно ґендерного моніторингу, який провели експерти Інституту масової інформації в 10 областях України, питання ґендерної збалансованості в журналістиці продовжує бути актуальним: експертами і героїнями матеріалів є в середньому 30% жінок. Медіа виконують не лише інформативну, а й світоглядну функцію, тож рівень їх ґендерної чутливості сприятиме формуванню недискримінаційного суспільства, в якому основою взаємин є гідність і права людини.
Комментарии
Еще нет комментариев к этому материалу. Будьте первым!Что мне даст регистрация?